احتمالا همه کسانی که بناست سیگار را ترک کنند، به این نکته اشراف دارند که نیکوتین موجود در سیگار، متابولیسم بدن را افزایش می دهد و وقتی شما سیگار را ترک می کنید کاهش متابولیسم و سوخت و ساز بدن منجر به افزایش وزن در شما می شود.

برای جلوگیری از اضافه وزن هنگام ترک سیگار چه کنیم؟

سلامت نیوز: احتمالا همه کسانی که بناست سیگار را ترک کنند، به این نکته اشراف دارند که نیکوتین موجود در سیگار، متابولیسم بدن را افزایش می دهد و وقتی شما سیگار را ترک می کنید کاهش متابولیسم و سوخت و ساز بدن منجر به افزایش وزن در شما می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، در عین حال با ترک سیگار مسلما میل افراد برای گذاشتن چیزی در دهان بیشتر می شود به این دلیل که اکنون بو و طعم غذاها خوشایندتر است. انتخاب خوراکی های شیرین در این میان خود عامل دیگری برای اضافه وزن بعد از ترک سیگار است.

ورزش: یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از افزایش وزن همراه با ترک سیگار، ورزش است. با قطع سیگار شما بهتر می توانید تنفس کنید و راه بروید. مطالعات نشان می دهد کسانی که حین ترک سیگار ورزش می کنند، دو برابر کمتر از سایرین دچار اضافه وزن می شوند.

نوشیدن آب زیاد: داشتن یک رژیم غذایی سالم در کنار ورزش، هنگام ترک سیگار شما را لاغر و سالم نگه می دارد. در این میان نوشیدن آب زیاد هنگام ورزش، شما را مشغول نگه داشته و از استرس شما می کاهد. ضمن این که ولع شما را برای سیگار کشیدن کاهش می دهد پس همیشه در طول روز یک بطری آب در اختیار داشته باشید.

انتخاب غذاهای سالم برای وعده ‌های غذایی اصلی و میان ‌غذاها- غذاهایی کم‌ چربی و کم‌ کالری، و مقدار زیادی میوه و سبزی اهمیت زیادی دارد.

اگر نیاز دارید که دست‌ هایتان را مشغول نگهدارید، با اشیاء کوچکی مانند گیره کاغذ، مداد، تیله یا چیز‌های شبیه به اینها می ‌‌توانید بازی کنید.

اگر میل به دهان بردن چیزی را دارید، به میوه‌ ها و سبزی‌‌ های ترد مانند هویج گاز بزنید، یا از آب ‌نبات ‌ها و آدامس ‌های بدون قند استفاده کنید.

دندان‌ ها را به طور مرتب مسواک بزنید، تا دهان ‌تان طوری تمیز و خوشبو شود، که نخواهید آن را با دود سیگار خراب کنید.

خود را مشغول نگهدارید- جدول کلمات متقاطع حل کنید، نامه بنویسید، کتاب بخوانید یا به یک ورزش جدید بپردازید.

منبع: www.webmd.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha