رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام توزیع شش میلیون دهان شویه در مدارس كشور از اواسط آبان ماه، درعین حال از بررسی مجدد وضعیت دهان و دندان كودكان كشور در سال آینده خبر داد.

دكتر حسین حصاری در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با اشاره به ثبت موارد مختلف سلامت در شناسنامه سلامت دانش آموزان مقطع اول دبستان و پیگیری و انجام معاینات لازم بر حسب موارد ثبت شده در این شناسنامه به صورت سالانه، گفت: هر سال بر اساس شرایط، بازنگری‌هایی در مورد شناسنامه سلامت دانش آموزان صورت می‌گیرد. امسال در مورد سلامت دهان و دندان دانش آموزان تغییر خاصی اعمال نشده و اقدامات لازم مطابق با سال گذشته اعمال می‌شود.

وی با بیان اینكه در معاینات دهان و دندان دانش آموزان، پوسیدگی دندان‌ها و مشكلات لثه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد، ‌ادامه داد: به این ترتیب با مراجعه دانش آموزان به مراكز بهداشتی - درمانی دولتی و خصوصی و با بررسی مسایل مربوط به دهان و دندان، شناسنامه سلامت آنها تكمیل می‌شود. پس از تكمیل شناسنامه سلامت دهان و دندان، دانش آموزان باید به منظور رفع موارد ثبت شده در آن، از جمله پر كردن، موارد ترمیمی، كشیدن دندان عفونی و ... به مراكز خصوصی یا دولتی مراجعه كنند.

دكتر حصاری با اشاره به توزیع شش میلیون دهان شویه در مدارس كشور طی سال گذشته، گفت: برای امسال نیز اقدامات خرید همین میزان دهان شویه انجام شده و احتمالا تا 20 روز آینده مناقصه خرید آن برگزار می‌شود. به این ترتیب نهایتا تا اواسط آبان ماه در عمده مدارس كشور دهان شویه توزیع می‌شود.

به گفته رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت،‌ مطالعات مربوط به پوسیدگی‌های دندانی در كشور معمولا در فواصل 3 یا 5 ساله انجام می‌شود. آخرین بررسی انجام شده در این زمینه مربوط به سال 83 بوده است. بر اساس برنامه كشوری، وضعیت دهان و دندان كودكان كشور در سال 89 مجددا بررسی خواهد شد كه امیدواریم اواخر سال 89 یا اوایل سال 90 گزارش‌های اولیه آن ارایه شود.

دكتر حصاری در پایان با اشاره به اعتبار دو میلیاردی مربوط به بهداشت دهان و دندان در وزارت بهداشت، گفت: طبیعتا این میزان اعتبار برای پوشش همه برنامه‌های بهداشت دهان و دندان كشور كافی نیست. هرچه میزان اعتبارات بیشتر باشد وزارت بهداشت نیز گروه‌های بیشتری از افراد جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha