چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 17352

اصولا مراحل اولیه سرطان پروستات بدون هیچ گونه علامت مشخصی می باشد ، بنابر این بسیاری از مبتلایان قادر به تشخیص نخواهند بود تا زمانی که سرطان در بدن پخش شود و همین مسئله باعث سختی درمان می شود . متاسفانه باید گفت که عدم تشخیص به موقع این بیماری خیلی می تواند مضر باشد. زیرا دومین سرطان شایع در جامعه مردان بعد از سرطان پوست می باشد.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،با این حال بعضی علائم هشدار در این رابطه وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
علائم شایع
مشکل دفع ادرار:  این مشکل را می توان این طور توصیف کرد که احساس دفع شدید ادرار عارض شود اما بعد از مراجعه به توالت هیچ چیز دفع نشود، یا دفع ادرار به صورت کامل صورت نگیرد بلکه کم کم باشد. رجوع پی در پی به توالت یکی دیگر از اشکال بروز این مشکل است. به طور کلی می توان گفت که مشاهده و احساس هر گونه فرم غیر عادی در دفع ادرار می تواند هشدار دهنده باشد. علائمی نظیر
1-درد در هنگام دفع ادرار
2-خون موجود در ادرار
3-خون موجود در مایع منی
4-عدم توانایی نعوظ یا حفظ آن
5- نیاز به دفع ادرار در نیمه های شب
سایر علائم گزارش شده توسط بیماران عبارتند از:
1-    یبوست و سایر مشکلات گوارشی: غده پروستات در زیر مثانه و مقابل رکتوم جای دارد. بنابر این وجود غده در این ناحیه می تواند عملکرد گوارش را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
2-    دردهای متوالی در ناحیه پشت ، باسن  و یا بالای کمر: شایع ترین نقطه برای پخش شدن سرطان پروستات ناحیه پشت، لگن و یا بالای ران  می باشد.
3-    ترشح و نشت ادرار: این از جمله علائمی است که کمتر کسی از آن صحبت می کند. اما لازم است که واقع بین بود و این علامت را نادیده نگرفت.
سخن  آخر
اگر سن شما خواننده عزیز بالاتر از 50 سال است  و دارای فاکتورهای خطر ابتلا نیز می باشد باید گوش به زنگ و هوشیار باشید. اگرچه همان طور که گفته شد سرطان پروستات در مراحل اولیه دارای هیچ علامت ویژه ای نیست اما لازم است که افراد در معرض خطر این مسئله را با پزشک در میان گذاشته و مرتب در این رابطه مورد تست قرار گیرند. سابقه خانوادگی ابتلا به این سرطان، اضافه وزن،  رژیم غذایی پر چرب و استعمال دخانیات همه و همه از جمله عواملی است که ریسک ابتلا را بالا می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha