چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 17355

شما هم از اون جمله آدم هایی هستید که تمایل به خرید شیر خام و غیر پاستوریزه دارید؟ باید بگم که این تنها خواست شما نیست ، تعداد کثیری از آدم های اطراف شما به دلایل مختلف مایل به این کار هستند. دلیل اغلب این افراد هم برخورداری از تمام کیفیت شیر می باشد.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز، تجربه کردن طعم شیر بدون هیچ نوع تصفیه ای می تواند جالب باشد و صد البته مزایای زیادی برای سلامت دارد. از این منظر می توان گفت که این فرم شیر برطرف کننده آسم و عفونت گوش در کودکان است. باعث تخفیف پوکی استخوان در بزرگسالان شده و حتی باعث بهبود فرآیند اوتیسم در کودکان است.

علی رغم تمام مزایای ذکر شده دانشمندان منکر آن شده و بیشتر بر خطرات بالقوه و شدید ناشی از مصرف شیر خام نظیر ابتلا به عفونت حاصل از لیستریا، سالمونلا و ایکولی اشاره می کنند. از سال 1998 تا 2005 شیر خام و محصولات  آن عامل 45 نوع مسمومیت غذایی شناخته شده است.

با این تفاسیر می توان گفت که اقدام به مصرف شیر خام می تواند بسیار خطرناک باشد. این خطرات می تواند از یک مسمومیت ساده غذایی تا بیماری مهلک کشنده تاثیر گذار باشد.

از طرفی تاثیر شیر خام بر پیشگیری از ابتلا به آسم ، تب یونجه و اگزما غیر قابل انکار است.

پاستوریزه کردن شیر به طور بارزی باعث کاهش ویتامین C ، B6 و B12 می شود و باکتری های مفیدی نظیر لاکتوباسیولوز را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

یک روش جایگزین برای دوستداران شیر خام و محلی این است که شیر کاملا تازه از محله های لبنی مطمئن که هنوز شیر را تحت فرآیند هموژنیزه قرار نداده اند  و تنها با حرارت کم به مدت طولانی فرِایند پاستوریزه را بر آن اعمال کرده اند، خریداری کنند. این روش پاستوریزه کردن در حین از بین بردن باکتری های مضر ، تاثیر سوء کمتری بر کیفیت شیر خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha