رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در استان لرستان برخورداری از دانشگاه علوم پزشکی را مطالبه مردمی بروجردی ها خواند و گفت: این تقاضایی منطقی است.

سلامت نیوز :رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد در استان لرستان برخورداری از دانشگاه علوم پزشکی را مطالبه مردمی بروجردی ها خواند و گفت: این تقاضایی منطقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محسن صیرفی  ضمن اشاره به نامه برخی از فعالان اجتماعی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون عقب ماندگی وضعیت بهداشتی شهرستان بروجرد افزود: یکی از خواسته های فعالان اجتماعی در این نامه برخورداری از دانشگاه علوم پزشکی است. وی اظهار کرد: از ابتدای قبول مسئولیت در شبکه بهداشت بروجرد این خواسته مهم مردم بروجرد را پیگیری کرده ام زیرا بروجرد شاخص های لازم برای برخورداری از دانشگاه علوم پزشکی را دارد.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: جمعیت و تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها مهمترین شاخصه برخورداری از دانشگاه علوم پزشکی است که این شاخص در شهرستان بروجرد وجود داد. 

وی گفت: برخورداری از دانشگاه علوم پزشکی نیازمند توسعه زیرساخت های بهداشتی و سخت افزاری، آموزشی بودن بیمارستان ها و برخورداری از اتاق اساتید است که این مقولات در بیمارستان در حال ساخت آیت الله بروجردی گنجانده شده اند.

 صیرفی با بیان این که بسیاری از شهرهای کوچکتر از بروجرد اکنون دارای دانشگاه علوم پزشکی هستند، افزود: همه مردم و خیرین، مسئولان و سیاسیون بروجردی باید تلاش کنند تا شهرستان بروجرد به این تقاضا برسد زیرا با تحقق این مهم امکان توسعه بهداشت و درمان بروجرد بهتر فراهم می شود. 

وی با اشاره به نقش مثبت خیرین در ساخت مراکز درمانی و برخی از تجهیزات پزشکی در بروجرد گفت: 50 درصد هزینه اقداماتی که خیرین انجام می دهند برعهده شبکه بهداشت است. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در خصوص حضور هفته گذشته وزیر بهداشت در استان لرستان اظهار کرد: وزیر بهداشت در سفر گذشته خود در تابستان به شهرستان بروجرد سفر کرده بود و به دلیل فشردگی برنامه ها در این سفر نتوانست به بروجرد بیاید. 

گروهی از فعالان اجتماعی بروجرد در نامه ای سرگشاده به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که روز گذشته منتشر و در فضای مجازی بازتاب داشت؛ نسبت به عدم حضور وی در بروجرد در سفر به استان لرستان و عقب ماندگی حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان بروجرد انتقاد کردند.

 در این نامه آمده است: شهرستان هایی با جمعیت کمتر از بروجرد دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل از مرکز استان های خود هستند ولی بروجرد از این امکانات برخوردار نیست. این فعالان اجتماعی خواستار توجه ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم بروجرد و ارتقای دانشکده پرستاری بروجرد به دانشگاه شده اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha