مدیركل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش، از تدوین دستورالعمل اجرایی مقابله با آنفلوآنزای نوع A در مدارس و تصویب كمیته فنی و ستاد ملی مقابله با بحران خبر داد.

حسن ضیاء الدینی با بیان این كه این دستورالعمل حاوی تعریف ساختار تشكیلاتی خاص برای مقابله با بحران آنفلوآنزا در مدارس و برگزاری جلسات ذیربط در سطوح كشوری، استانی و منطقه‌ای در آموزش و پرورش است، اظهار كرد: تدوین جدول زمان‌بندی آموزشی شناخت بیماری و راه‌های مقابله و پیشگیری در پنج سطح (مدیران مدارس، روسای مناطق، آموزگاران، دبیران، كاركنان مدارس، نیروهای خدماتی، دانش‌آموزان و اولیا) از مهم‌ترین برنامه‌های این دستورالعمل است.

وی در ادامه افزود: در این راستا، اقداماتی همچون تعریف شرایط بحران، راهنمای مواجه با آن و به كارگیری مرخصی‌های اختصاصی (ویژه افراد در معرض خطر)، مرخصی‌های پیشگیرانه (در شرایط خاص) و شرایط استثنایی كه احتمال تعطیلی كلاس یا مدرسه یا مدارس وجود خواهد داشت.

مدیركل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت: اجرای كارگاه‌های توجیهی خاص مدیران و كارشناسان مراقبت از سلامت، شناسایی بیماران و انجام غربالگری در بدو شروع فعالیت روزانه مدارس، تدارك اتاق ویژه نگهداری از دانش‌آموزان بیمار در فاصله زمانی هماهنگی با خانواده آنان برای انتقال از مدرسه به خانه، لزوم ارائه هشدارها و پیام‌های بهداشتی به صورت روزانه در صف صبحگاهی، چاپ و توزیع بروشورهای آموزشی ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌ها، پاك‌سازی و رعایت اصول بهداشتی محیط درون و پیرامون مدارس و راهنمایی دانش‌آموزان و اولیا در توجه به بهداشت سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی از سوی آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

مشاور وزیر و مدیركل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره برقراری سیستم گزارش‌گیری فعال از استان‌ها اعلام كرد: با تقسیم‌بندی استان‌ها و تخصیص كارشناس معین استانی به منظور اطلاع‌رسانی و گزارش‌گیری فوری از استان‌ها، تسهیل در ابلاغ دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و ارزیابی بیماری در استان صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، هفته اول آغاز سال تحصیلی به هفته اطلاع‌رسانی از بیماری آنفلوآنزای A نام‌گذاری شده كه در راستای این نام‌گذاری تكالیفی از سوی دفتر مدیركل سلامت و پیشگیری آموزش و پرورش برای مدارس تعریف شده است.

گفتنی است این تكالیف، از جهت آموزشی، اطلاع رسانی، پاكیزگی محیط درون و بیرون آموزشگاه‌ها، توجه اولیای دانش‌آموزان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha