چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حدود یک میلیون و ۲۶۸ هزار بازنشسته کشوری داریم که متوسط حقوق آنها یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و متاسفانه درآمد بیش از ۹۹ درصد آنها زیر خط فقر است.

۹۹ درصد بازنشستگان زیر خط فقر هستند

سلامت نیوز: معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حدود یک میلیون و ۲۶۸ هزار بازنشسته کشوری داریم که متوسط حقوق آنها یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و متاسفانه درآمد بیش از ۹۹ درصد آنها زیر خط فقر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری،دوره آموزشی قوانین و مقررات بازنشستگی دستگاه‌های اجرایی مشمول صندوق بازنشستگی کشوری به مدت دو روز در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کار خود را آغاز کرد.

 این دوره آموزشی با هدف ارتقاء و توانمندسازی کارشناسان این حوزه در سطح مقدماتی برای تسریع و تسهیل خدمات به بازنشستگان کشوری برگزار می‌شود.

یک میلیون و ۲۶۸ هزار بازنشسته کشوری

محمدرضا ترابی، معاون اداری مالی صندوق بازنشستگی کشوری، در این مراسم اظهار داشت: حدود یک میلیون و ۲۶۸ هزار بازنشسته کشوری داریم که متوسط حقوق آنها یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و متاسفانه درآمد بیش از ۹۹ درصد آنها زیر خط فقط است.

وی افزود: همین میزان اندک حقوق ماهیانه مبلغی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان است که از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به حقوق بگیران و وظیفه بگیران پرداخت می‌شود و با توجه به بودجه ۲۲ هزار میلیارد تومانی صندوق در سال ۹۴ و با احتساب پرداخت عیدی و پاداش بازنشستگان و همچنین به دلیل کاهش شدید قیمت نفت و رکود جهانی در همه حوزه‌ها تأمین و تدارک این رقم برای دولت کار بسیار دشواری بود و صندوق را با کسر اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی مواجه ساخت.

ترابی در این مراسم آموزش را یک موضوع با اهمیت دانست و گفت: وظیفه مدیران و کارشناسان صندوق خدمت صادقانه به بازنشستگان محترم است که بدان افتخار می‌کنیم و با شوق و شور به این قشر موثر، خدمت‌گذار، ایثارگر و شریف خدمت می‌کنیم. بازنشستگان نه تنها به احترام و تکریم، بلکه به محبت و عشق ما برای خدمت‌گذاری نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه برای بازنشستگی آمادگی لازم است و باید افراد را از ۵ سال پیش از بازنشسته‌شدن برای این دوران آماده کرد، به تشریح برنامه‌های صندوق در این زمینه پرداخت و گفت: برگزاری کلاس‌های حضوری، ارسال پیامک‌های آموزشی، راه‌اندازی سایت پایش و رایزنی با رسانه ملی برای آموزش بازنشستگان، از اقداماتی انجام یافته واحد آموزش صندوق است.

سطح مقدماتی دوره آموزشی قوانین و مقررات بازنشستگی در طول یک سال و نیم در ۳۰ استان کشور برای کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مشمول صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شده است که آخرین مرحله این سطح در تهران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha