سلامت نیوز: پسری كه هشت سال پیش دوست خود را در یك درگیری به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از چوبه‌دار نجات یافت.
رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت 86 با اطلاع پلیس از وقوع یك فقره نزاع منجر به قتل در یكی از فست فود‌های تهران آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد پسری جوان به دلیل اصابت چاقو دچار خونریزی شده و جان خود را از دست داده است. یكی از شاهدان حادثه به كارآگاهان گفت: «دقایقی قبل، دو پسر جوان به فست‌فود آمده بودند. آنها حالت عادی نداشتند و ناگهان با هم درگیری لفظی پیدا كردند. وقتی درگیری شان بالا گرفت، یكی از آنها چاقویش را درآورد و دیگری را با آن كشت و پا به فرار گذاشت.»
با ثبت حرف‌های شاهدان حادثه، پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشكیل و برای رسیدگی در اختیار پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با مداركی كه در بازرسی از مقتول به دست آمده بود، هویت او مشخص شد و كارآگاهان را به خانه‌اش كشاند. آنها كه تحقیقات خود از خانواده مقتول را آغاز كرده بودند، به زودی موفق به شناسایی هویت قاتل نیز شدند اما بررسی‌ها نشان می‌داد او پس از حادثه به یكی از شهرهای جنوبی كشور متواری شده است.
سرانجام شش ماه پس از حادثه و در حالی كه سرنخی از مخفیگاه متهم وجود نداشت، متهم خود را به پلیس عسلویه معرفی كرد.
متهم پس از انتقال به پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مورد بازجویی قرار گرفت و به كارآگاهان گفت: «من شش ماه پیش، دوستم حمید را در یك نزاع كشتم. ما آن روز مشروب خورده بودیم و حالت عادی نداشتیم. وقتی به فست فودی رفتیم، حمید به من فحش ناموسی داد. این كار او من را عصبی كرد برای همین چاقویم را از جیبم درآوردم و با آن به او ضربه زدم. حمید روی زمین افتاد و خونریزی كرد. از ترس پا به فرار گذاشتم و به عسلویه رفتم. شش ماه آنجا مخفی شدم اما عذاب وجدان رهایم نكرد. هر شب كابوس آن روز را می‌دیدم. برای همین خودم را معرفی كردم. من نمی‌خواستم حمید را بكشم. ما حالت عادی نداشتیم.»
با ثبت اعترافات متهم، پرونده او به شعبه 74 وقت دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. متهم در این شعبه نیز بار دیگر به قتل اعتراف و از اولیای دم تقاضای بخشش كرد اما با درخواست خانواده مقتول مبنی بر قصاص، قضات دادگاه نیز حكم اعدام او را صادر كردند. با تایید این حكم در دیوان عالی كشور، متهم در یك قدمی چوبه‌دار قرار گرفت اما در حالی كه قرار بود مهر امسال به‌دار آویخته شود، موفق شد با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب كند و به زندگی بازگردد.
روز گذشته، جلسه رسیدگی به پرونده متهم از جنبه عمومی جرم نیز در شعبه چهارم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد و جوان 32 ساله بار دیگر مورد محاكمه قرار گرفت. او به زودی از زندان آزاد خواهد شد.

منبع:روزنامه اعتماد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha