شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 174872

قدرت آنتی اکسیدان های موجود در انار باعث شده تا این میوه خوشمزه موجب تصفیه لخته های چربی عروق، تنظیم کلسترول بد و تعادل فشار خون شود.

انار برای سلامت قلب از چای سبز مفیدتر است؟

سلامت نیوز: قدرت آنتی اکسیدان های موجود در انار باعث شده تا این میوه خوشمزه موجب تصفیه لخته های چربی عروق، تنظیم کلسترول بد و تعادل فشار خون شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین؛ طی چند سال اخیر تحقیقات بسیاری در مورد انار انجام شده که نشان می دهد این میوه خاصیت درمانی دارد زیرا به خاطر قدرت آنتی اکسیدانی بالا می تواند سلامت سیستم قلبی عروقی را تسهیل کند.

انار سرشار از پلی فنول هاست و خواص ضد التهابی آن به باز شدن عروق کمک می کند که تاثیر قابل توجهی در مقابله با تصلب شریان ها دارد. این خاصیت می تواند خطر بروز حمله های قلبی را کاهش دهد، وضعیت سلامت عمومی را بهبود بخشد و با پیری زودرس مقابله کند.

خواص انار برای تقویت سلامت عروق

آیا می دانید که انار برای سلامت قلب از چای سبز مفیدتر است؟ پلی فنول ها علت این راز هستند. مصرف خوراکی های سرشار از پلی فنول ها خطر فوت را کاهش می دهد. به علاوه، این گروه از مواد غذایی جز رژیم غذایی مدیترانه ای هستند که همواره مورد توصیه متخصصان تغذیه بوده است.

انار به عنوان خوراکی طبیعی دوستدار سلامتی باید در برنامه غذایی گنجانده شود تا با ناراحتی های قلب و عروق مانند پرفشاری خون، استرس اکسایشی و کلسترول مقابله کند.

با توجه به تحقیقی که در سال 2014 انجام شد، مصرف منظم پلی فنول ها احتمال بروز بیماری های قلبی را 10 تا 20% کاهش می دهد. آب انار به به رفع لخته های چربی عروق کمک می کند و مانع از سخت شدن آنها می شود. همچنین ثابت شده احتمال تصلب شریان ها را تا 25% کاهش می دهد.

انار حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که عملکرد قلب را بهبود می بخشد. فلاونوئیدها و پرو آنتوسیان های انار نیز با کاهش التهابات مانع از اکسایش سلولی می شود.

همچنین انار تاثیری در افزایش وزن ندارد بلکه به طور مؤثری تجمع چربی ها را تنظیم می کند. ریز مغذی های متعدد انار نیز در تقویت جریان خون تاثیر دارد زیرا افزایش کلسترول بد خون را کنترل کرده و فشار خون را متعادل می کند.

چطور انار مصرف کنیم تا به سلامت عروق کمک کند؟

    نوشیدن آب انار در حال ناشتا

یکی از بهترین روش ها برای درمان تصلب شریان نوشیدن آب انار در حال ناشتاست. در این صورت کافی است دانه های آن را در مخلوط کن بریزید تا کاملا له شود. مصرف آن با معده خالی موجب جذب بهتر ریز مغذی های اصلی آن می شود. پس از یک ماه سطح کلسترول پایین می آید و فشار خون تنظیم می گردد.

    عصاره پوست انار

پوست انار فواید بسیاری دارد که به کاهش التهابات عروق و چربی های دیواره آنها کمک می کند. پوست انار طعم بسیار تلخی دارد و معمولا مصرف آن همراه با آب انار دلچسب نیست. اما باید بدانید که خواص دارویی بسیاری دارد و امروزه از عصاره آن در ترکیب بعضی داروها استفاده می شود. اما قبل از مصرف بهتر است با پزشک مشورت شود.

    خواص برگ انار

از برگ ها و ریشه درخت انار در تهیه دمنوش های عالی و مفید برای درمان تصلب شریان استفاده می شود. البته توصیه می شود این مواد از فروشگاه های معتبر خریداری شود و پس از چیدن مستقیم از درخت تهیه نگردد. همچنین نباید در مصرف این دمنوش ها زیاده روی کرد زیرا باعث حالت تهوع و استفراغ می شود. نوشیدن یک فنجان در روز یا 4 فنجان در هفته کافی است.

به کمک خواص این میوه بی نظیر و کمی ورزش و تغذیه متعادل سلامت قلب خود را حفظ کنید.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha