معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی تنها سازمان بیمه گری است که نسخ دارویی را به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور بیمه شدگان در دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی به صورت اینترنتی تایید می کند.

دکتر شیروان دارایی با اعلام این مطلب افزود: فرایند تایید نسخ دارویی داروخانه های طرف قرارداد سازمان به گونه ای است که به جای انسانها، داده ها در رفت و آمد هستند و طبق آخرین آمارها روزانه حدود چهار هزار و 500 تایید نسخ به طور مکانیزه در کشور صورت می پذیرد که این امر موجب صرفه جویی در وقت و هزینه های بیمه شدگان شده است.

وی با اشاره به خدمات گسترده سازمان تامین اجتماعی به 30 میلیون بیمه شده تحت پوشش این سازمان تصریح کرد: در بخش خرید خدمات درمانی، سازمان تامین اجتماعی با 48 هزار مرکز خصوصی و دولتی در بخش سرپایی و بستری طرف قرارداد بوده که این امر بیانگر حجم فعالیت این سازمان در بخش خرید خدمات درمانی است.

دارایی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته، مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی به موقع پرداخت شده است و این سازمان برای این امر همواره به عنوان یک سازمان بیمه گر خوش حساب مطرح بوده و هم اکنون نیز کلیه مطالبات سال گذشته (87) نیز پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: یکی از مهمترین عوامل تاخیر در پرداخت مطالبات مرکز درمانی از سوی این سازمان، تاخیر بیمارستانهای دولتی در زمان ارسال اسناد به دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی است که بر اساس قرارداد، این بیمارستانها موظفند حداکثر در مدت یک ماه نسبت به تحویل اسناد خود اقدام کنند. با این وجود سازمان تامین اجتماعی در راستای تعاملات مثبت، سازنده و موثر همواره اسنادی را که از سوی بیمارستانهای دولتی با تاخیر ارسال شده، پذیرش، رسیدگی و پرداخت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha