عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس از عرضه مکمل‌های ورزشی غیرمجاز در عطاری‌ها و فروشگاه‌های ورزشی انتقاد کرد وگفت: سازمان غذا ودارو درباره عملکرد خود در جلوگیری از عرضه غیرقانونی مکمل‌ها شفاف‌سازی کند.

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس از عرضه مکمل‌های ورزشی غیرمجاز در عطاری‌ها و فروشگاه‌های ورزشی انتقاد کرد وگفت: سازمان غذا ودارو درباره عملکرد خود در جلوگیری از عرضه غیرقانونی مکمل‌ها شفاف‌سازی کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،احمد آریایی نژاد  در واکنش به اظهارات مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا ودارو مبنی بر غیرمجاز بودن توزیع مکمل‌های ورزشی در فروشگاه‌های ورزشی و عطاری‌ها، افزود: اگر عرضه مکمل‌های ورزشی در فروشگاه‌های ورزشی و عطاری‌ها  تخلف است چرا همچنان شاهد فروش آنها از طریق این مراکز هستیم؟

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، از عرضه مکمل‌های ورزشی در عطاری‌ها و فروشگاه‌های ورزشی انتقاد کرد وگفت: سازمان غذا ودارو باید شفاف‌سازی کند که تاکنون چه اقداماتی برای جلوگیری از فروش غیرقانونی مکمل‌های ورزشی انجام داده و چنانچه در این زمینه  اقداماتی داشته چرا هنوز برخی از عطاری ها و فروشگاه های ورزشی به راحتی  اقدام به فروش این محصولات می کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اراده ای برای جلوگیری از فروش غیرقانونی مکمل‌های ورزشی در مسئولان وجود ندارد، گفت: عدم نظارت درست بر عملکرد عطاری‌ها و فروشگاه‌های ورزشی باعث شده این مراکز اقدام به فروش غیرقانونی مکمل های ورزشی کنند در حالی که مسئولان در این زمینه فقط شعار می دهند.

آریایی نژاد، ادامه داد: مکمل های ورزشی یا باید تحت عنوان غذا محسوب شوند یا دارو؛ اگر تحت عنوان غذا باشند هر مرکزی می تواند اقدام به فروش آن کند و چنانچه تحت عنوان  دارو باشند فقط مراکز مجاز اجازه عرضه آن را دارند که این موضوع باید مشخص شود.

وی تعیین محل عرضه مکمل‌های ورزشی و ساماندهی آنها را ضروری خواند وافزود: سازمان غذا و دارو باید محل عرضه مکمل های ورزشی را به درستی مشخص و تعیین کند که اگر تخفلی در این راستا پیش آمد به راحتی بتوان با متخلفان برخورد کرد؛ داروخانه ها می توانند بهترین مکان برای عرضه مکمل های ورزشی مجاز باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب در خصوص عوارض ناشی از مصرف مکمل‌های ورزشی غیرمجاز تاکید کرد و یادآور شد: فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی مناسب در خصوص عوارض ناشی از مصرف مکمل های ورزشی غیرمجاز  ضروری و لازم است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تشدید نظارت‌ها و افزایش مجازات‌ها را در جلوگیری از عرضه مکمل های ورزشی غیرمجاز موثر دانست و افزود: در حالی که با تشدید نظارت‌ها می توان از بروز تخلفات در عرضه مکمل های ورزشی غیرقانونی جلوگیری کرد ولی متاسفانه نظارت ها در این خصوص به درستی صورت نمی گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از عرضه و فروش مکمل های ورزشی غیرمجاز در فروشگاه های ورزشی و عطاری ها انتقاد کرد و گفت: سازمان غذا و دارو باید سازوکار مناسبی برای جلوگیری از فروش مکمل های ورزشی غیرمجاز داشته باشد.

 امیرحسین جمشیدی مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآوردهای طبیعی و مکمل های ورزشی  سازمان غذا و دارو، طی روزهای اخیر اعلام کرد که فروش مکمل های ورزشی در فروشگاه های ورزشی و عطاری ها تخلف است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha