آیا شرط گذاشتن برای سازمان صنفی که از تریبون مراسمی که مسئولین حضور دارند برای بیان مطالبات صنفی استفاده نشود ، درست است؟ آیا اگر ایشان رییس سازمان صنفی بودند چنین شرطی را قبول می کردند ؟

شرط وزارت بهداشت برای شرکت در جشن نظام پرستاری

سلامت نیوز:غلامرضا قدمی کارشناس پرستاری و عضو هیات مدیره نظام پرستاری استان قم طی نامه ای که به سلامت نیوز فرستاد در واکنش به اظهارات  وزیر بهداشت در مراسم روز پرستار در مرکز همایشهای صدا و سیما ضمن تاکید بر اینکه :«آیا شرط گذاشتن برای سازمان صنفی که از تریبون مراسمی که مسئولین حضور دارند برای بیان مطالبات صنفی استفاده نشود ، درست است؟ آیا اگر ایشان رییس سازمان صنفی بودند چنین شرطی را قبول می کردند ؟» خاطر نشان کرد :«نقض قانون توسط پزشک یا پرستار یا کارگر نمود بدتری دارد یا توسط وزیر و معاونین وی ؟! آیا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که نحوه پرداخت کارانه به پرسنل پرستاری را مشخص کرده است ، مصوب مجلس شورای اسلامی در 8 سال پیش نبوده است ؟!»

به گزارش سلامت نیوز وی ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار به کلیه همکاران محترم کادر پرستاری و پزشکی که در واقع دو بال سلامت یک جامعه امروزی می باشند افزود:پس از مطالعه صحبتهای دیروز وزیر محترم بهداشت در جمع تعدادی از مدیران پرستاری بیمارستانهای دولتی ، توجه ایشان و مستمعین را به چند نکته جلب می نمایم :


1.        جناب آقای دکتر هاشمی فرموده اند که برگزاری جشن جداگانه توسط سازمان نظام پرستاری اقدام درستی نبوده است ، آیا از ایشان برای همکاری و حضور در این جشن دعوت نشده بود؟ آیا صندلی خالی ایشان و رییس جمهور محترم در این همایش با دسته گل پر نشد؟ آیا بیش از دوهزار نفر پرستار از سراسر ایران اسلامی در روز گذشته انتظار حضور ایشان را در سالن همایشهای برج میلاد نداشتند؟ آیا شرط گذاشتن برای سازمان صنفی که از تریبون مراسمی که مسئولین حضور دارند برای بیان مطالبات صنفی استفاده نشود ، درست است؟ آیا اگر ایشان رییس سازمان صنفی بودند چنین شرطی را قبول می کردند ؟ پس ایشان را به رعایت انصاف در گفتار دعوت می نمایم.


2.       وزیر محترم فرموده اند که : «نقض قانون توسط پزشک ، پرستار و یا کارگر فرقی ندارد چرا که مخل شرایط عمومی کشور است » ، این گفتار بسیار متین و درست است اما سوال بنده از ایشان این است که نقض قانون توسط پزشک یا پرستار یا کارگر نمود بدتری دارد یا توسط وزیر و معاونین وی ؟! آیا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که نحوه پرداخت کارانه به پرسنل پرستاری را مشخص کرده است ، مصوب مجلس شورای اسلامی در 8 سال پیش نبوده است ؟!

آیا دستور العمل های صادره از ایشان موسوم به پرداخت مبتنی بر عملکرد یا طرح قاصدک ، بر خلاف این قانون و نقض آشکار آن نمی باشد؟ آیا بخشنامه های دستگاه های دولتی نباید مبتنی بر قوانین مجلس شورای اسلامی باشند ؟

آیا نقض قانون توسط وزیر محترم خود منشا نقض دستور العمل های دولتی نادرست ، نخواهد بود؟ پس ایشان را توصیه می نمایم که به جای انجام آزمون و خطا در اجرای دستور العمل های صادره غیر کارشناسی که عمده وقت مدیران دانشگاه های علوم پزشکی را تلف کرده و طی یک سال گذشته ایرادهای بی شماری به آن وارد شده و هزینه های زیاد بر دوش دانشگاه ها گذاشته و علی رغم افزایش میانگین پرداختی ها ، به سبب ناعدالتی در توزیع درآمد ، نارضایتی عمومی پرسنلی را افزایش داده است ، بخش کوچکی از این وقت و هزینه را صرف اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نمایند و دراین راه از کمکهای بی دریغ بدنه کارشناسی سازمان بزرگ نظام پرستاری بی چشمداشت و بی منت استفاده نمایند تا هم باب نقض قانون بسته شود و هم اسباب یکدلی و وحدت پدیدار شود.


3.       سخن آخر اینکه در بین بدنه جامعه پزشکی و پرستاری ، اوضاع جور دیگری است ، پرستاران فهیم این مرز و بوم علی رغم نارضایتی از بیعدالتی در توزیع درآمد در تیم پزشکی ، معمولا در تعامل کامل با پزشکان محترم هستند و شعار سازمان نظام پرستاری هم همدلی و همزبانی بین اعضای تیم بهداشت و درمان به خصوص پزشک و پرستار بوده و خواهد بود و در مراکز درمانی ، فضای همدلی و همزبانی و مودت،  بین پزشکان و پرستاران کاملا آشکار است و بسیاری از پزشکان نیز از این بیعدالتی رضایت ندارند و آنرا نتیجه تصمیمات اشتباه مسئولین می دانند ، در این روز باشکوه جا داشت وزیر محترم بهداشت اولا سازمان نظام پرستاری و میهمانان شهرستانی پایتخت را قابل دانسته ، از حضور خود ولو برای چند دقیقه دریغ نمی کردند ، ثانیا با بیان بخشی از زحمات ایثارگرانه تیم درمان ، جبران بخشی از هجمه های بی رحمانه به اعضای تیم درمان به بهانه اتفاق بیمارستان خمینی شهر اصفهان- که متاسفانه خود نیز در تنور آن دمیدند و باعث بر جای ماندن خاطره ای ناخوشایند در اذهان عمومی گردید - را می نمودند که امیدواریم در فرصت های آتی جبران نمایند.

از خداوند قادر و متعال ، تعجیل در امر فرج مولایمان صاحب الزمان (عج) ، سلامتی و طول عمر باعزت برای رهبر عزیز و فرزانه و پیشرفت هر چه بیشتر این مملکت اسلامی در تمام زمینه ها و به خصوص اهداف عالیه تیم سلامت کشور عزیزمان را مسئلت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha