مسئول برگزارکننده روز ملی سلامت مردان عنوان کرد: در این روز (6 اسفند)خدماتی از قبیل ویزیت، مشاوره و ارائه اطلاعات لازم در خصوص عواملی که سلامت مردان را تهدید می‌کند رایگان ارائه خواهد شد که مردم می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن اورولوژی ایران از مراکز آماده به خدمت اطلاعات لازم را کسب کنند.

سلامت نیوز:مسئول برگزارکننده روز ملی سلامت مردان عنوان کرد: در این روز (6 اسفند)خدماتی از قبیل ویزیت، مشاوره و ارائه اطلاعات لازم در خصوص عواملی که سلامت مردان را تهدید می‌کند رایگان ارائه خواهد شد که مردم می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن اورولوژی ایران از مراکز آماده به خدمت اطلاعات لازم را کسب کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر فرزین سلیمان‌زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت مردان (1-6اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: انزال زودرس و ناباروری شایع‌ترین بیماری در حوزه مردان است. 15 درصد زوجین کشور نابارور هستند که برخی از این افراد به خودی خود و برخی دیگر با‌ درمان‌های ساده و عده‌ای با درمان های پیشرفته قابل درمان هستند.

وی واریکوسل را یکی از عوامل ناباروری در مردان دانست و گفت: واریکوسل یک بیماری است که مردان در سنین نوجوانی و جوانی به آن مبتلا می‌شوند اما بعد از ازدواج و در زمان فرزندآوری متوجه ابتلا به آن می‌شوند این درحالی است که اگر افراد در همان زمان ابتلا به پزشک مراجعه کنند با درمان‌های ساده بهبود می‌یابند و به ناباروری مبتلا نمی‌شوند.

مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان در ادامه تصریح کرد: یکی از موانع تشخیص بعضی از بیماری‌های جنسی در مردان بی‌علامتی آن است. برای مثال بیماری ایدز که فرد در هنگام ابتلا دچارعلائم نمی‌شود اما با گذشت زمان و پیشرفت بیماری متوجه بیماری خود می‌شود.

وی در ادامه با توجه به اقدامات انجمن اورولوژی ایران برای برگزاری روز ملی سلامت مردان گفت: هزار و 100 اورولوژیست در سراسر کشور وجود دارند که عده‌ای از این پزشکان برای انجام ویزیت، مشاوره و ارائه آموزش‌های رایگان به مردان در روز جهانی سلامت مردان اعلام آمادگی کرده‌اند.

سلیمان‌زاده افزود: 10 تا 15 سرای شهرداری در استان تهران نیز برای ارائه آموزش و اطلاعات لازم در خصوص عواملی که سلامت مردان را تهدید می‌کنند،آماده خدمت‌رسانی هستند. همچنین سه بیمارستان مهم از قبیل بیمارستان لبافی‌نژاد، امام خمینی(ره) و شهید هاشمی‌نژاد در این روز آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان در فضای باز و در دید عموم هستند.

این متخصص اورولوژی در پایان خاطر نشان کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن اورولوژی ایران به نشانی www.iuanet.org از لیست مراکز و پزشکانی که در سراسر کشور آماده ارائه خدمت از قبیل ویزیت و مشاوره رایگان به مردان هستند،آگاهی پیدا کنند.


   
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha