استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای نوع «آ» است.

دکتر سیاوش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی، اظهار كرد: از دست دادن و روبوسی با همدیگر خودداری کرده و نسبت به رعایت مواردی چون شستوی دقیق دست‌ها با آب و صابون حداقل به مدت 30 ثانیه، رعایت حدفاصل یک و نیم تا دو متر از کسانی که دارای علامت عفونت‌های تنفسی هستند دقت کنید.

وی با تاکید بر واکسیناسیون گروه‌های پرخطر برای مقابله با آنفلوآنزای خوکی، گفت: واکسیناسیون علیه آنفلوانزای فصلی با ارتقای سطح ایمنی عمومی در اجتماع، شانس مواجهه با ویروس را به دلیل کم شدن میزان سرایت آن کاهش می دهد.

وی، افراد با سن بالای 65 سال و حدفاصل شش ماه تا 59 ماه، افراد مبتلا به دیابت، بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی، نارسایی کبدی و سیروز، بیماری‌های مزمن ریوی و آسم، بیمارانی که به دلیل سرطان های خون یا سایر بیماری های بدخیم تحت شیمی درمانی هستند، خانم های باردار در سه ماهه دوم و سوم بارداری، بیمارانی که به دلیل رماتیسم تحت درمان دوز بالای کورتون هستند و افرادی که با سن کمتر از 18 سال با آسپرین درمان طولانی مدت می شوند و پرسنل حرف پزشکی را جزو گروه های پرخطر دانسته و از آنان خواست خود را علیه آنفلوانزای فصلی واکسینه کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر استفاده بیماران از دستمال یا ماسک به هنگام سرفه یا عطسه برای جلوگیری از انتشار قطرات تنفسی، پزشکان و پرسنل بهداشتی درمانی را که به طور مکرر با بیماران در ارتباط هستند را به استفاده از ماسک های توصیه شده در مراکز خود فراخواند.

وی به ساکنان خوابگاه‌های دانشجویی و پادگان های نظامی و نیز دانشجویان، دانش آموزان و یا کسانی که در محیط های بسته و دارای تهویه کم با افراد زیادی کار و زندگی می کنند توصیه کرد با دقت بیشتری نسبت به رعایت موارد بهداشتی عمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha