معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تاکنون با کمبود 2400 تخت مراقبت‌های ویژه مواجه بودیم که در حال حاضر 1714 تخت به بهره‌بهرداری می‌رسد و در بهار آینده نیز حدود 700 تخت را نیز بهره‌برداری خواهیم کرد.

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تاکنون با کمبود 2400 تخت مراقبت‌های ویژه مواجه بودیم که در حال حاضر 1714 تخت به بهره‌بهرداری می‌رسد و در بهار آینده نیز حدود 700 تخت را نیز بهره‌برداری خواهیم کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد حاجی ‌آقاجانی امروز در مراسم افتتاح 1714 تخت مراقبت‌های ویژه ICU در بیرجند، اظهار کرد: وزارت بهداشت در دولت یازدهم و در طرح تحول نظام سلامت، توسعه زیرساخت‌ها مورد اهمیت بوده که علاوه بر افتتاح و بازسازی بیمارستان‌ها، 1100 پروژه در بخش‌های اساسی بیمارستان‌ها در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: با افتتاح این تخت‌ها شاهد راه‌اندازی اولین سری از پنج مجموعه توسعه زیر ساخت‌ها هستیم که بخش مراقبت‌های ویژه حساس‌ترین بخش هر بیمارستان است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بخش حوادث ترافیکی مجروحین زیادی دارد که نیازمند تخت ویژه است، افزود: تخت‌های ویژه در کشور وضعیت خوبی ندارند و در حال حاضر نسبت به جمعیت حدود 1.5 به 1000 نفر است.

آقاجانی با بیان اینکه باید 10 درصد تخت‌های بیمارستانی، تخت مراقبت ویژه باشد در حالی که این رقم حدود 6 درصد است، تاکید کرد: در بحث تخت‌های مراقبت‌های ویژه با وضعیت بحرانی و فوق‌بحرانی مواجه هستیم و در حال حاضر ضریب اشغال تخت‌های ویژه 100 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: با عبور از مرحله بحرانی در راستای این امر نیز آموزش تخصصی مراقبت‌های ویژه نیز افزایش خواهد یافت و تدوین دستورالعمل ورود و خروح بیماران از تخت‌های ویژه را نیز خواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha