سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 178345

تفاوت بین سه نوع چای اصلی (سبز، سیاه و سفید (اولونگ)) فرآیند اعمال شده بر روی آنها است. هر سه این چای‌ها از برگ گیاه Camellia sinensis به دست می آیند.

سلامت نیوز: تفاوت بین سه نوع چای اصلی (سبز، سیاه و سفید (اولونگ)) فرآیند اعمال شده بر روی آنها است. هر سه این چای‌ها از برگ گیاه Camellia sinensis به دست می آیند.

 به گزارش سلامت نیوز  به نقل از انجمن آموزش دیابت گابریک، چای سیاه از طریق تخمیر برگ‌های چای و قرار گرفتن آنها در معرض هوا تولید می‌شود؛ این فرآیند همچنین باعث ایجاد طعم و رنگ خاص این چای می‌گردد. چای سبز از طریق حرارت یا بخار دادن برگ‌های چای، البته به مدت بسیار کوتاه، تولید می شود. چای سفید تنها به مقدار بسیار کمی تخمیر می‌گردد.

سایر چای‌های گیاهی، از گیاه Camellia sinensis به دست نیامده و در نتیجه اصلا چای به حساب نمی‌آیند. در حقیقت این چای‌ها دم کرده برگ، ریشه، جوانه، دانه و یا گل سایر گیاهان هستند. از جمله چای‌های گیاهی رایج می توان به بابونه و نعناع اشاره نمود. این نوع از چای‌ها، هیچ یک خواص مطرح شده برای چای سبز و سیاه یا سفید را دارا نمی‌باشند.

شواهدی از تاثیر چای سبز در کنترل قند خون وجود دارد. البته باید همواره به یاد داشته باشیم که نمی توان چای سبز را به عنوان جایگزین داروهای پایین آورنده قند خون در نظر گرفت. علاوه بر این هنوز در تحقیقات به عمل آماده، مشخص نشده است که نوشیدن چه میزان چای می تواند باعث کاهش قند خون گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha