رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: یک بانوی هنرمند بروجردی از زباله های بازیافتی و دور ریختنی، اقدام به ساخت سفره هفت سین نموده است.

سلامت نیوز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: یک بانوی هنرمند بروجردی از زباله های بازیافتی و دور ریختنی، اقدام به ساخت سفره هفت سین نموده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مصطفی مصطفی وند  افزود: مریم ترابی هنرمند بروجردی از مواد دور ریختنی و ضایعات و زباله های قابل بازیافت مانند لاستیک ماشین و بطری های پلاستیکی سفره هفت سین ساخته است.
وی اظهار کرد: این بانوی هنرمند و دوستدار طبیعت در این اقدام نشان داد که زباله های قابل بازیافت سرمایه هایی هستند که می توان دوباره از آنها در چرخه تولید و شکوفایی اقتصاد استفاده کرد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: در حال حاضر روزانه ده ها تن زباله در بروجرد تولید می شود که درصد بالایی از آنها قابلیت تفکیک و بازیافت دارند ولی متاسفانه با هزینه بالا دفن می شوند.


وی افزود: زباله های پلاستیکی مانند بطری ها و لاستیک خودرو به دلیل طولانی بودن زمان تجزیه از عوامل مخرب محیط زیست می باشند که تفکیک و بازیافت آنها باعث کاهش آسیب محیط زیست و حجم زباله ها می شود.


وی اظهار کرد: امید است سال آینده سالی همراه با کاهش تولید زباله از مبدا، اصلاح الگوی مصرف در خانواده ها و تفکیک زباله ها باشد و بتوان با مدیریت بر پسماندهای شهرستان بار آلودگی و مشکلات زیست محیطی را کاهش داد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: سفره هفت سین ساخته شده توسط بانوی بروجردی به فرماندار به عنوان رئیس کارگروه پسماندهای شهرستان بروجرد اهدا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha