چشمه‌های آبگرم دهلران، سال 1355 در ردیف آثار طبیعی ملی سازمان حفظ محیط زیست کشور به ثبت رسیده است.

چشمه‌های آبگرم ایلام با خواص درمانی در انتظار شماست

سلامت نیوز: چشمه‌های آبگرم دهلران، سال 1355 در ردیف آثار طبیعی ملی سازمان حفظ محیط زیست کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،چشمه‌های آبگرم دهلران، سال 1355 در ردیف آثار طبیعی ملی سازمان حفظ محیط زیست کشور به ثبت رسیده است.

بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که چشمه‌های آبگرم دهلران از نوع فسیلی بوده که بر اثر جوشش و وجود منابع نفت و گاز در زیر زمین تشکیل شده است. خواص طبیعی و گوگردی آبگرم چشمه‌ها سبب شده که سالانه هزاران نفر از مناطق مختلف کشور برای آب تنی، چشمه‌های آبگرم دهلران را به عنوان مقصد گردشگری سلامت خود انتخاب کنند.

چشمه آب گرم

چشمه‌های طبیعی آبگرم یکی از زیباترین و در عین حال اعجاب برانگیزترین جلوه‌های طبیعی شهرستان مرزی دهلران بوده که مقصدی زیبا و سحرانگیز برای گردشگران و بیماران بومی و غیر بومی استان ایلام بشمار می‌رود.

این چشمه‌ها با خواص درمانی و گوگردی در شمال و فاصله سه کیلومتری شهر دهلران بر دامنه‌ی ارتفاع سیاه کوه نزدیک به غار خفاش دیگر جاذبه‌ی طبیعی عجیب و منحصر به فرد کشور و حتی خاورمیانه قرار دارد.

چشمه‌های آبگرم دهلران با دمای حدود 50 درجه‌ی سانتی‌گراد، مکانی بهداشتی و دارای استخرهای لجن مالی بوده که اهمیت درمانی فراوانی دارد و گردشگران، طبیعت دوستان و بیماران دردهای مفصلی، روماتیسم و افرادی عوارض پوستی و جلدی همواره با آگاهی و اطلاع از خواص درمانی و دارویی مواد معدنی بویژه گوگرد، چشمه‌های آبگرم دهلران را بعنوان پزشک طبیعت بهترین مکان برای درمان می‌بینند.

چشمه آب گرم دهلران


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha