سرپرست فرمانداری شهرستان ورامین گفت: 22 نفر مشکوک به آنفلوآنزای نوع A (موسوم به خوکی) در شهرستان مشاهده شده، ضمن اینکه کارگروه بهداشت و درمان شهرستان با تعطیلی مدارس پیشوا مخالفت کرده است.

سیدمحمد میربزرگی در گفتگو با مهر در ورامین افزود: مورد خاصی در سطح شهرستان که مبتلا به آنفلوآنزای نوع A
باشد و از دیدگاه پزشکی مثبت تلقی شود، دیده نشده است.

وی تصریح کرد: در عین حال 22 نفری که مشکوک هستند، در حال بررسی و انجام آزمایشات پزشکی هستند تا در صورت لزوم به قرنطینه بروند.

این مسئول افزود: بر اساس دستورالعملی که صادر شده، آموزش و پرورش موظف است کلاسها و مدارسی که 15 درصد آنفلوآنزا در آنها دیده می شود، تعطیل کند.

وی خاطرنشان کرد: به آموزش و پرورش ابلاغ و تاکید شده که کلاس و مدرسه ای که حتی 15 درصد سرماخوردگی عادی در آن دیده می شود، تعطیل شود.

مخالفت با تعطیلی مدارس پیشوا

میربزرگی افزود: بیشترین موارد مشاهده آنفلوآنزا در بخش پیشوا است، ولی با تعطیلی مدارس این بخش، مخالفت شده است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش پیشوا درخواست کرده که مدارس این بخش تا 15 آبان تعطیل باشد، ولی کارگروه بهداشت و درمان شهرستان به چنین نتیجه ای نرسید.

سرپرست فرمانداری ورامین بدون اشاره به دلیل این تصمیم، افزود: شامگاه دیشب، کارگروه بهداشت و درمان با تاکید آموزش و پرورش پیشوا به ریاست سید جمال جلیلی، معاون امنیتی فرمانداری تشکیل شد، ولی با بررسی تمام جوانب و تصریح شبکه بهداشت و درمان شهرستان، تعطیلی مدارس این بخش تایید نشد.

تعدادی از مدارس چهار بخش شهرستان ورامین، نیمه تعطیل هستند ولی شوراهای آموزش و پرورش و کارگروه بهداشت و درمان شهرستان، همچنان اصرار بر طبیعی بودن اوضاع در این منطقه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha