مطالعه جدید نشان می‌دهد؛ به نظر می‌رسد زنان کم درآمد شانس کمتری برای زنده ماندن در رابطه با بیماری سرطان سینه نسبت به افراد با درآمد مکفی دارار هستند.

طبق این گزارش محققان با بررسی اطلاعات به دست آمده از 100 هزار زن مبتلا به سرطان سینه بین سال‌های 1998 و 2002 دریافتند: آنهایی که دچار افسردگی به دلیل قرار گرفتن در شرایط بد اقتصادی هستند از نرخ زنده ماندن کمتری برخوردارند.

براساس این گزارش، زمانی که مسائل اقتصادی به تنهایی مورد بررسی قرار می‌گیرد زنان در مناطق فقیرنشین حدود یک سوم بیشتر از سایرین که در مناطق ثروتمندنشین زندگی می‌کنند جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین بر پایه این مطالعه، مشخص شد؛ 13 درصد از زنان ساکن در مناطق فقیرنشین بعد از تشخیص سرطان، بیماری در آنها انتشار می‌یابد که این آمار برای زنان با درآمد مکفی حدود 10 درصد است.

بر پایه این گزارش، زنان فقیرنشین شانس کمتری در خصوص دریافت درمان اشعه نسبت به زنان ثروتمند دارند که این آمار 58 درصد در برابر 48 درصد اعلام شده است.

در این خصوص محققان همچنین اعلام کردند؛ عدم تحصیلات نیز یکی از عوامل مهم در کنار فقر است که عدم رسیدگی به بیماری در زنان فقیر را تقویت می‌بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha