معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه سیاست‌های کاهشی واردات دارو همچنان ادامه دارد، حداکثر میزان واردات در انتهای برنامه ششم توسعه را 1.3 میلیارد دلار اعلام کرد.

تشویق و حمایت واردکنندگان دارو برای صادرات

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه سیاست‌های کاهشی واردات دارو همچنان ادامه دارد، حداکثر میزان واردات در انتهای برنامه ششم توسعه را 1.3 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رسول دیناروند، معاون وزیربهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در مراسم عید دیدنی اعضای اتحادیه واردکنندگان گفت: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در اولویت برنامه‌های سازمان غذا و دارو است و همچنان سیاست کاهشی واردات دارو ادامه دارد و واردکنندگان را برای صادرات دارو تشویق می‌کنیم.

وی افزود: چشم انداز یکی از شرکتهای دارویی برای بازار ایران ظرف 10 سال آینده یک میلیارد دلار است. واردات دارو در انتهای برنامه ششم توسعه حداکثر به 1.3 میلیارد دلار خواهد رسید، قدر مطلق واردات دارو ممکن است کاهشی نباشد اما سهم آن کاهشی خواهد بود.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردکنندگان می‌توانند صادرکنندگان خوبی باشند، تصریح کرد: سیاست‌های اجرایی حوزه دارو به زودی اعلام می‌شوند و تا پایان دولت ثابت خواهند ماند.

دیناروند با تاکید براینکه قبول نداریم قیمت دارو بالاتر از سطح قیمت در دیگر کشورهای منطقه باشد، ادامه داد: خوشحالیم که قیمت بسیاری از داروها کاهش یافته است. باید شرکتهای بزرگ در ایران مسوولیت داروی خود را داشته باشند و اعتقادی به نمایندگی نداریم. با زور هیچ کاری را نمی‌توانیم انجام دهیم.

بر اساس گزارش سایت ایفدونا، وی در پایان، از آمادگی سازمان غذا و دارو برای برخورد با بی عدالتی در این حوزه خبرداد و گفت: اگر در سیستم سازمان غذا و دارو بی عدالتی می بینید حتما اعلام عمومی کنید و به ما اطلاع دهید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha