محققان دانشگاه تورنتو در پژوهش جدیدی دریافته‌اند كه سوء استفاده‌های جسمی در دوران كودكی خطر ابتلا به آرتریت (التهاب مفاصل) را افزایش می‌دهد.

بر اساس نتایج این تحقیق جدید كه در كانادا انجام شد، افراد بالغ و بزرگسالی كه در كودكی مورد سوء استفاده جسمی قرار گرفته‌اند؛ 56 درصد بیشتر از سایر همسالان خود مستعد ابتلا به اوستئوآرتریت هستند. این محققان پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از تحقیق سلامت 2005 انجمن كانادا، به وجود رابطه مهم و قابل ملاحظه بین این دو فاكتور پی برده‌اند.

آنها نتایج یافته‌های خود را در مجله «تحقیق و مراقبت از آرتریت» منتشر كرده‌اند. اوستئو آرتریت یك بیماری مزمن و اغلب ناتوان كننده است كه میلیونها فرد بالغ را در سراسر جهان مبتلا می‌سازد.

این محققان تاكید كردند: ما از مشاهده این ارتباط مهم و جدی بین سوء استفاده‌های جسمی دوران كودكی و بروز آرتریت در بزرگسالی حتی با كنترل فاكتورهای تاثیرگذار و مهم مانند چاقی، سن، جنسیت، درآمد و نژاد، شگفت زده شدیم.

این محققان متذكر شدند كه مسیر مهم بعدی ما برای انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه آزمایش و كشف مراحلی است كه طی آن بیماری آرتریت بعنوان پیامد سوء استفاده جسمی در دوران كودكی بروز می‌كند تا بتوان برای درمان آن به شیوه مفید تلاش كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha