یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های معاونت در دو سال گذشته که با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است، پروژه آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه، خانواده‌ها و مربیان بود. بحثی که بسیاری از وکلای کشور مطرح می‌کنند این است که در بسیاری از موارد، تزلزل خانواده‌ها به دلیل ناآشنایی به حقوق در کنار ناآشنایی به تکالیف است و اگر قرار باشد که دانش‌آموزان دختر این مسئله را بیاموزند که حقوق و تکالیف‌شان چیست و دانش‌آموزان پسر نیاموزند، قطعاً پایداری خانواده‌ها با مشکل بیشتری نسبت به امروز روبه‌رو خواهد شد.

راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده در تمام مراکز استان‌ها در سال جاری

سلامت نیوز:یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های معاونت در دو سال گذشته که با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است، پروژه آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه، خانواده‌ها و مربیان بود. بحثی که بسیاری از وکلای کشور مطرح می‌کنند این است که در بسیاری از موارد، تزلزل خانواده‌ها به دلیل ناآشنایی به حقوق در کنار ناآشنایی به تکالیف است و اگر قرار باشد که دانش‌آموزان دختر این مسئله را بیاموزند که حقوق و تکالیف‌شان چیست و دانش‌آموزان پسر نیاموزند، قطعاً پایداری خانواده‌ها با مشکل بیشتری نسبت به امروز روبه‌رو خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهرخانه ،نژادی گفت: امسال در تمام مراکز استان‌ها این کلینیک‌ها را راه‌اندازی خواهیم کرد که در آن‌ها مشاوره‌های شرعی، روان‌شناسی و حقوقی انجام شده و به حقوق سالمندی که در سال‌های آینده جزو مسائل مهم کشور خواهد بود، توجه می‌شود.

، نشست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه‌زهرا (س) صبح امروز با حضور علی‌اصغر فانی؛ وزیر آموزش و پرورش، مهناز احمدی‌دستجردی؛ مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش، اطهره نژادی؛ معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از زنان فعال در وزارت آموزش و پرورش، در مرکز آفرینش‌های هنری و فرهنگی برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به بیان دو راهبرد اصلی این معاونت پرداخت و گفت: براساس شناسایی وضعیت موجود زنان و خانواده در کشور، دو راهبرد اساسی در نظر گرفته شد که راهبرد اول مشارکت اقتصادی و توسعه مشارکت اقتصادی زنان و راهبرد دوم تحکیم بنیاد خانواده است. یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم این نکته است که حضور زنان و دختران با چه نگرش‌هایی روبه‌روست و در سال‌های گذشته چقدر توانسته‌ایم نگرش نسبت به حضور زنان و ضرورت حضور دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی را به اثبات برسانیم. قطعاً حضور زنان و دختران به معنای حذف مردان از جامعه نیست، بلکه به‌عنوان مکمل عمل می‌کند. خواهش ما از وزرات آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاهی که در دو سال گذشته بیشترین همکاری را با معاونت زنان داشته، این است که سیاست‌گذاری کنید که به دانش‌آموزان این اعتماد به‌نفس داده شود که حق، گرفتنی است. همچنین باید توانمند باشیم؛ دانش را در کنار مهارت به‌دست آوریم تا بتوانیم وارد جامعه شویم.

راه‌اندازی کلینیک‌های سلامت خانواده در تمام مراکز استان‌ها
او با بیان این‌که با همکاری وزارت بهداشت امسال 13 کلینیک سلامت خانواده را در کشور راه‌اندازی کرده‌اند، گفت: امسال در تمام مراکز استان‌ها این کلینیک‌ها را راه‌اندازی خواهیم کرد که در آن‌ها مشاوره‌های شرعی، روان‌شناسی و حقوقی انجام شده و به حقوق سالمندی که در سال‌های آینده جزو مسائل مهم کشور خواهد بود، توجه می‌شود.

پروژه آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه، خانواده‌ها و مربیان
نژادی به یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های معاونت در دو سال گذشته که با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است، اشاره کرد و افزود: این پروژه آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه، خانواده‌ها و مربیان بود. بحثی که بسیاری از وکلای کشور مطرح می‌کنند این است که در بسیاری از موارد، تزلزل خانواده‌ها به دلیل ناآشنایی به حقوق در کنار ناآشنایی به تکالیف است و اگر قرار باشد که دانش‌آموزان دختر این مسئله را بیاموزند که حقوق و تکالیف‌شان چیست و دانش‌آموزان پسر نیاموزند، قطعاً پایداری خانواده‌ها با مشکل بیشتری نسبت به امروز روبه‌رو خواهد شد. تا سال گذشته در 14 استان این موضوع انجام شد و امیدواریم امسال نیز ادامه داشته باشد. کتابی برای این مسئله تدوین شده است که ان‌شاالله زمینه قرار دادن آن در پرتال آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha