رییس چهارمین كنگره سراسری خانواده و سلامت جنسی با بیان اینكه آیین نامه كلینیك سلامت خانواده در سال 83 ارایه و تا كنون مسكوت مانده است در ادامه بر ضرورت تشكیل شورای خانواده در كشور نظیر شورای قاچاق كالا و ارز تاكید كرد.

دكتر فروتن در نشست خبری چهارمین كنگره سراسری خانواده و سلامت جنسی با استناد به آیات قرآنی مبنی بر آرامش زن و مرد در كنار هم، گفت:‌ استحكام خانواده در سایه این آرامش حاصل می‌شود در غیر این صورت سر منشاء بسیاری از بزهكاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی با بیان اینكه دو سوم سفرهای استانی ریاست جمهوری با محوریت فرهنگی است، افزود: چه خوب است در كنار پرسش از استاندار در خصوص پروژه‌های نیمه تمام بیمارستانی و ورزشگاهی از میزان طلاق‌های رخ داده شده طی یكسال اخیر هم پرسیده می‌شد.

دكتر فروتن با بیان اینكه طلاق در تهران 22 درصد و در برخی از استانها 4 درصد عنوان شده است، گفت: البته خانواده‌هایی هم دچار طلاق عاطفی هستند.

به گفته وی در حال حاضر مبنای ازدواج‌های ما مدرك، داشتن خودرو و منزل شخصی شده است نه میزان شناخت 2 فرد از یكدیگر و همسرداری.

وی با انتقاد از كمبود مراكز درمانی اختلالات جنسی در ادامه بر ضرورت تربیت نیروی متخصص در این زمینه تاكید كرد و افزود:‌این افراد باید اطلاعات روانپزشكی تربیتی و فقهی مناسبی داشته باشند.

رییس چهارمین كنگره سراسری خانواده و سلامت جنسی با بیان اینكه علت نیمی از طلاقها مشكلات جنسی است،‌افزود: ازدواج یعنی هنر زندگی كردن در كنار یكدیگر است با 2 شخصیت، تربیت و انتظار متفاوت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: نتایج بررسی‌ها حاكی از آن است كه یك سوم طلاقها در سال نخست زندگی رخ می‌دهد و آمار ازدواج به طلاق 9 به یك است (9 ازدواج یك طلاق).

رییس چهارمین كنگره خانواده و سلامت جنسی به رشد 3 درصدی ازدواج و 11 درصدی طلاق اشاره كرد و افزود: عواقب طلاق نه خانواده بلكه گریبان كل جامعه را می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، دكتر قائدی دبیر علمی كنگره با بیان اینكه 50 درصد زوجین در مراحل زناشویی مشاجره دارند گفت: اما متاسفانه شمار اندكی از این زوجین برای درمان مراجعه می‌كنند.

وی افزود: بر اساس نتایج بررسی مركز ملی تحقیقات و مطالعات اعتیاد 37 درصد علت اعتیاد مسایل جنسی است و 32 درصد به علت مسایل جنسی مجددا به مواد مخدر رجوع می‌كنند و 12 درصد به علت افزایش میل جنسی به اعتیاد رو می‌آورند.

دكتر قائدی گفت: شاید در شروع مصرف مواد مخدر لذتی حاصل شود اما به مرور مشكلات افزایش و پاسخگوی نیاز فرد نیست. بنابراین مصرف مواد مخدر برای بهبود مشكلات جنسی نقشی ندارد.

گفتنی است چهارمین كنگره سراسری خانواده و سلامت جنسی طی روزهای 20 تا 22 آبان ماه در مركز همایش‌های رازی برگزار و طی آن از 450 مقاله ارسالی 135 مقاله به صورت سخنرانی و 114 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha