برای زوج های پرمشغله ای که با خواسته های به ظاهر بی پایان زمان خود مواجه هستند، ممکن است احساس کنند که رابطه جنسی همیشه در جایگاه دوم به کار، تحصیل، کارهای خانه، والدین و دیگر اولویت های مهم قرار می گیرد.

چگونه زوج ها می توانند زمان بیشتری برای رابطه جنسی داشته باشند؟

به گزارش سلامت نیوز، دکتر میترا مولائی نژاد، متخصص سلامت جنسی و باروری نوشت: برای زوج های پرمشغله ای که با خواسته های به ظاهر بی پایان زمان خود مواجه هستند، ممکن است احساس کنند که رابطه جنسی همیشه در جایگاه دوم به کار، تحصیل، کارهای خانه، والدین و دیگر اولویت های مهم قرار می گیرد. مطمئناً جزر و مد فعالیت جنسی در یک رابطه طولانی مدت طبیعی است و حتی ممکن است در زمان تغییرات عمده زندگی مانند بلافاصله پس از زایمان، به تعویق انداختن رابطه جنسی ضروری باشد. با این وجود، اگر یافتن زمانی برای رابطه جنسی در زندگی روزمره برای شما و همسرتان به طور مداوم دشوار است، موارد زیر چند مورد است که می توانید امتحان کنید.

  • راه گفتگو در مورد رابطه جنسی را باز کنید.
  • توقعات و انتظارات تان را مدیریت کنید.
  • صمیمیت را در رابطه تان، باز تعریف کنید.
  • میل جنسی پاسخگو را در خودتان شناسایی کنید.
  • فانتزی های جنسی تان را کشف کنید.
  • برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنید

راه گفتگو در مورد رابطه جنسی را باز کنید

  • اگر رابطه جنسی برایتان مهم است و دوست دارید وقت بیشتری را به آن اختصاص دهید، اولین قدم این است که در مورد آن با همسرتان صحبت کنید. این گفتگو می تواند یک چت غیررسمی باشد، اما مهم است که به جای سرزنش و/یا رنجش، از موضع کنجکاوی و مثبت به آن نزدیک شوید. با شناخت و برشمردن چیزهایی که در رابطه شما به خوبی پیش می رود، شروع کنید. مثلاً گفتگویتان می تواند اینطور شروع شود: من این مورد را در روابط دونفره مان خیلی دوست دارم.( به جای این مورد می توانید، بخشی از رابطه تان را که خوب پیش می رود بگذارید؛ مثلا: اینکه با هم در انتخاب فیلم هم سلیقه ایم.)
  • حتی اگر گفتگویتان به رابطه جنسی ربطی نداشته نباشند. زمینه را برای برقراری ارتباط سازنده در مورد افکار و احساسات شما در مورد رابطه جنسی فراهم می کند ، و به شما این امکان را می دهد که بتوانید رابطه جنسی را به عنوان یک زوج در اولویت هردویتان قرار دهید.
  • خیلی وقتها ممکن است کمبود وقت، اولین مقصر کمبود روابط شما باشد، یادتان باشد که ممکن است عوامل عاطفی یا جسمی دیگری هم مانع ارتباط جنسی شما به عنوان یک زوج شوند. در این صورت، ارتباط و گفتگوی باز و راحت می تواند برای رفع هرگونه نگرانی و بیان خواسته ها و تمایلات جنسی هردوطرف، مفید باشد.

انتظارات تان از رابطه را مدیریت کنید

  • گاهی اوقات، زوج ها انتظار دارند که رابطه جنسی یک رویداد بزرگ و پرهیجان باشد و در پایان به یک رابطه رمانتیک و ارگاسم های شدید ختم شود. اگرچه این مورد ممکن است بعضی وقتها اتفاق بیفتد، اما اگر وقت کافی برای یک رابطه جنسی طولانی نداشته باشید، پافشاری بر چنین انتظارات بالایی در مورد رابطه جنسی ممکن است در واقع ،مانع ارتباط شما به عنوان یک زوج شود. در عوض، لذت بردن از رابطه جنسی را ، بصورت «سریع» و کوتاه و بدون تشریفات خاص و البته با هماهنگی دوطرف امتحان کنید.

صمیمیت را برای خودتان دوباره تعریف کنید

  • مانند پیشنهاد قبلی، برخی از زوج ها به یاد داشته باشند که صمیمیت بین دو نفر، چیزی فراتر از رابطه جنسی را شامل می شود. رفتارهایی مانند در آغوش گرفتن، بوسیدن، ماساژهای غیرجنسی، در آغوش گرفتن، گرفتن دست همدیگر و سایر انواع نزدیکی عاطفی و جسمی می تواند به زوجها کمک کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برداشتن فشار از روی رابطه جنسی به عنوان تنها راه صمیمیت، ممکن است در واقع شانس شما را برای برقراری آن تاحدودی افزایش دهد.

میل پاسخگو را در خودتان شناسایی کنید

  • در مطالعات قدیمی تر، تصور پژوهشگران بر این بود که پاسخ جنسی در انسان، به صورت خطی رخ می دهد و از میل به برانگیختگی به ارگاسم تا فاز بازگشت پیش می رود. بر همین اساس، بسیاری از زوج ها هم بر این باورند که قبل از شروع رابطه جنسی، باید روحیه و میل شدیدی داشته باشند. با این حال، مدل های جدیدتر پاسخ جنسی نشان می دهد که میل می تواند به برانگیختگی و تحریک دریافت شده، پاسخ گو باشد، یعنی ممکن است پس از شروع فعالیت جنسی، احساس کنید که میل جنسی در شما برانگیخته و شعله ور شده. به عبارت دیگر با درگیر شدن در موقعیت های تحریک کننده با همسرتان، می توانید میل جنسی پاسخگو را در خودتان کلید بزنید و شروع کنید.

فانتزی های جنسی تان را کشف کنید

  • اگر فکر می کنید ممکن است شما و همسرتان وقتی را برای رابطه جنسی اختصاص ندهید، چون رابطه تان بیش از حد معمولی یا حتی کسل کننده شده است، به بررسی فانتزی های جنسی با همسرتان برای زنده کردن و بهسازی روابط فکر کنید. تجربیات جدید جنسی با همسرتان همراه با مهارت هایی که سکس تراپیست به شما می آموزد، ممکن است انگیزه شما را برای اولویت دادن به رابطه جنسی بیشتر کند.

برای برقراری رابطه جنسی برنامه ریزی کنید

  • در نهایت، بسیاری از زوج های پرمشغله برنامه ریزی برای رابطه جنسی را مفید می دانند. اگرچه این ایده ممکن است به اندازه رابطه جنسی خود به خودی، جذاب نباشد، اما می تواند راه موثری برای حفظ ارتباط و زندگی جنسی شما حتی زمانی که زندگیتان پر هیجان است، باشد. به علاوه، در نظر گرفتن زمانی برای رابطه جنسی در تقویمتان، می تواند اضطراب شما ناشی از نداشتن زمان کافی برای آن را کاهش دهد و ممکن است انگیزه و انتظار شما را برای یک تجربه افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha