چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 179973

کارشناس ارشد سازه‌های هیدرولیکی گفت: اصفهان شهری است که عن‌قریب فرونشست می‌کند و نباید اجازه دهیم تعداد چاه‌ها و سطح اراضی افزایش یابد.

اصفهان؛ شهری که عن‌قریب فرونشست می‌کند

سلامت نیوز:کارشناس ارشد سازه‌های هیدرولیکی گفت: اصفهان شهری است که عن‌قریب فرونشست می‌کند و نباید اجازه دهیم تعداد چاه‌ها و سطح اراضی افزایش یابد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا دلال زاده در همایش حفظ نباتات که در جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در شهر اصفهان 3300 حلقه چاه آب وجود دارد که این رقم در شهرستان گلپایگان هزار حلقه است.

وی افزود: اصفهان شهری است که عن‌قریب فرونشست می‌کند لذا لازم است که همه مردم در طرح‌های فرهنگی برای مقابله با این معضل مشارکت کنند.

این کارشناس حوزه آب ادامه داد: عمده‌ترین بهره برداران چاه های آب کشاورزان و مسئولان که اجازه حفر چاه و برداشت آب را داده‌اند، هستند اما اکنون نباید اجازه دهیم تعداد چاه‌ها و سطح اراضی افزایش یابد .

دلال زاده گفت: باید با آب ملایم‌تر برخورد کنیم و به هر قیمتی آن را از زیر زمین برای افزایش کشت بیرون نیاوریم. همچنین از بانوان می‌خواهیم که فرهنگ استفاده بهینه از آب را در بین سایرین نهادینه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha