شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 180109

مدیركل دفتر طب سنتی، ایرانی - اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بر لزوم اهتمام جدی تر به حوزه طب سنتی تاكید كرد و گفت: حمایت عملی از این حوزه باید انجام گیرد.

حمایت عملی از طب سنتی

سلامت نیوز: مدیركل دفتر طب سنتی، ایرانی - اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بر لزوم اهتمام جدی تر به حوزه طب سنتی تاكید كرد و گفت: حمایت عملی از این حوزه باید انجام گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دكتر محمود خدادوست همچنین به برنامه های عملیاتی حوزه طب سنتی وزارت بهداشت در سال جاری اشاره كرد و گفت: انتظار می رود برنامه عملیاتی كه برای سال 95 تدوین شده با پشتوانه حوزه وزارتخانه بهداشت با قوت بیشتری ادامه یابد.


خدادوست، تقویت و توسعه دانشكده های طب سنتی، ایجاد مراكز عرضه گیاهان دارویی، ارائه خدمات طب سنتی در خانه های بهداشت، ساماندهی عطاری ها و ورود پزشكان عمومی به حوزه طب سنتی را از جمله برنامه های سال جاری این مجموعه اعلام كرد.


مدیركل دفتر طب سنتی، ایرانی - اسلامی وزارت بهداشت گفت: اگر این برنامه ها در طی سال جاری عملیاتی شود، علاوه بر رضایت مردم سبب نهادینه سازی طب سنتی در نظام سلامت می شود.


وی بر لزوم نهادینه شدن آموزه های حفظ تندرستی و ارتقا سلامت در حوزه طب سنتی تاكید كرد و گفت: بسترهای مناسب برای ورود خانه های بهداشت فراهم شده كه امیدواریم در آینده نزدیك این موضوع محقق شود.


خدادوست به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره كرد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، ما هم برنامه های شفافی داریم كه باید با برنامه ریزی مناسب آنها را اجرایی كنیم .

** تغییرات نباید خللی در اجرای برنامه های حوزه طب سنتی داشته باشد
وی در بخش دیگری از سخنانش به تغییرات اخیر در وزارتخانه بهداشت اشاره كرد و گفت: مسئولان وزارت بهداشت مصلحت دیدند كه معاونت اجتماعی در این وزارتخانه ایجاد كنند و من نگاهم به این تغییرات مثبت است.


خدادوست همچنین به سخنان وزیر بهداشت در چند روز گذشته در خصوص تبدیل معاونت طب سنتی وزارتخانه به اداره كل دفتر طب سنتی، ایرانی - اسلامی اشاره كرد و گفت: وزیر بهداشت هم معتقد بود مفهوم این كار این نیست كه توجه و اهتمام به طب سنتی نشود.
وی اظهار امیدواری كرد كه نه تنها اختلالی در برنامه های ما نباید ایجاد شود بلكه خوش بین هستم كه با حمایت حوزه وزارتی می توانیم كار خود را با قوت بیشتری به پیش ببریم.


مدیركل دفتر طب سنتی، ایرانی - اسلامی وزارت بهداشت افزود: این اداره كل تحت نظر مستقیم وزیر بهداشت قرار دارد و زیرمجموعه معاونت دیگری در این وزارتخانه نیست كه تحت دیدگاه آن مجموعه ها قرار گیرد.


وی ادامه داد: اگرچه برخی از دانشگاه ها و حتی مسئولان وزارتخانه ملاحظاتی در این حوزه داشته اند و این موضوع مقداری سبب كندی روند توسعه طب سنتی شده اما صبورانه سعی می كنیم كه با حمایت وزیر بهداشت، این كار را به پیش ببریم.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در هفته جاری در احكامی جداگانه دكتر سید محمد هادی ایازی را به عنوان معاون امور اجتماعی وزارتخانه و دكتر محمود خدادوست رابه سمت مدیر كل دفتر طب سنتی، ایرانی - اسلامی منصوب كرد.


دكتر خدادوست پس از راه اندازی معاونت طب سنتی در این وزارتخانه در سال 92 به عنوان معاون طب سنتی منصوب شد. معاونت طب سنتی اخیرا با حكم جدید وزیر بهداشت، به اداره كل تغییر یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha