یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 180280

کسانی که آکنه‌های زیادی در قسمت پشت بدن‌شان دارند، باید فشارهای احتمالی روی این ناحیه را متوقف کنند. اگر همیشه از کوله‌پشتی یا تجهیزات مختلف ورزشی استفاده می‌کنید که پشت بدن را تحت فشار قرار می‌دهند، برای مدتی نباید این کار را ادامه دهید.

چطور آکنه‌های پشت بدن را درمان کنیم؟

سلامت نیوز: کسانی که آکنه‌های زیادی در قسمت پشت بدن‌شان دارند، باید فشارهای احتمالی روی این ناحیه را متوقف کنند. اگر همیشه از کوله‌پشتی یا تجهیزات مختلف ورزشی استفاده می‌کنید که پشت بدن را تحت فشار قرار می‌دهند، برای مدتی نباید این کار را ادامه دهید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، اگر استفاده نکردن از این وسایل برای شما امکان‌پذیر نیست، حداقل باید زیر لباس‌تان همیشه تی‌شرت نخی بپوشید.


فشار و اصطکاکی که این وسایل در طولانی‌مدت به پشت بدن وارد می‌کنند، می‌تواند بروز نوع خاصی از آکنه‌ها به‌نام آکنه مکانیکا را در این قسمت از بدن تشدید کند.
اگر در حال حاضر از آکنه‌های پشت بدن رنج می‌برید، به نکات زیر دقت کنید چون می‌توانند به شما کمک کنند.


گزینه اول درمان، استفاده از داروهای بدون نسخه است. این محصولات می‌توانند برای کنترل آکنه‌های خفیف پشت بدن استفاده شوند و شامل عناصر خاصی هستند، مثل بنزوئیل پراکسید، رزورسینول، اسید سالیسیلیک و گوگرد.


مراقبت مناسب از پوست، نکته مهمی است که باید آن را جدی بگیرید. این مراقبت شامل کارهایی می‌شود مثل شُستن منظم پوست با استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم؛ دوش گرفتن بعد از پایان ورزش؛ تمیز نگه داشتن موها (حتما موها را کاملا در حمام بشویید و نگذارید چیزی از شوینده‌ها روی موها باقی بماند)؛ دستکاری نکردن آکنه‌های پشت بدن؛ قرار نگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید.


اگر این روش‌ها هیچ فایده‌ای نداشتند، حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. متخصص پوست می‌تواند وضعیت شما را دقیقا بررسی کند و در صورت لزوم، داروهای خاصی را برای شما تجویز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha