مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران ضمن تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم؛ چرخه جمع آوری معتادان متوقف شود، گفت: معتادان پس از جمع‌آوری در مرحله ابتدایی سم‌زدایی می‌شوند، اما طبق قانون اجازه نداریم که زمان بیشتری معتادان را نگه داریم و مجبوریم به این افراد یک آزادی عمل بدهیم که آزادانه به مراکز بهاران بیایند و طبیعتا در این بین عده‌ای می‌مانند و عده‌ای فرار می‌کنند.

فرار معتادان از مراکز بهاران طبیعی‌ست/ جمع‌آوری معتادان را متوقف نمی‌کنیم

سلامت نیوز: مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران ضمن تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم؛ چرخه جمع آوری معتادان متوقف شود، گفت: معتادان پس از جمع‌آوری در مرحله ابتدایی سم‌زدایی می‌شوند، اما طبق قانون اجازه نداریم که زمان بیشتری معتادان را نگه داریم و مجبوریم به این افراد یک آزادی عمل بدهیم که آزادانه به مراکز بهاران بیایند و طبیعتا در این بین عده‌ای می‌مانند و عده‌ای فرار می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سیاوش شهریور (مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران)  درباره فرار برخی از معتادان بهبود یافته از مراکز بهاران، اظهار داشت: ما چرخه‌ای داریم که روند آن در ابتدا جمع آوری، انتقال به کمپ‌ها و سم‌زدایی است و پس از آن این چرخه باید توانمندسازی شود و بهبود یابد و افراد در آن اعتماد به نفس پیدا کنند و در واقع آنقدر مهارت یابند که به اجتماع برگردند.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان این مطلب که در تمام دنیا طبق نرم استاندارد جهانی تنها ۲۰ درصد معتادان بهبود می‌یابند و به بدنه جامعه باز می‌گردند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس ۸۰ درصد از معتادان در این بین باز به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

شهریور با تاکید بر اینکه ما سعی کردیم؛ نرم جهانی را از ۲۰ درصد به ۴۰ - ۵۰ درصد ارتقا دهیم، تصریح کرد: بر این باور هستیم که می‌توان با ارشاد‌های دینی و اخلاقی این نرم را ارتقا دهیم. ما دارای سرمایه‌های دینی، اخلاقی و فضیلتی هستیم و می‌توانیم از این سرمایه استفاده کنیم و نرم را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: معتادان در مرحله ابتدایی سم‌زدایی می‌شوند، اما طبق قانون اجازه نداریم  که زمان بیشتری معتادان را نگه داریم و مجبوریم به این افراد یک آزادی عمل بدهیم که آزادانه به مراکز بهاران بیایند و طبیعتا در این بین عده‌ای می‌مانند و عده‌ای فرار می‌کنند.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران ضمن تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم؛ چرخه جمع آوری معتادان متوقف شود، گفت: ما این افراد را چند باره جمع آوری می‌کنیم.

شهریور اضافه کرد: یک واقعیت را باید پذیرفت و آن اینکه این افراد آسیب دیده هستند و مرکز بهاران این گونه طراحی شده که معتادان متادون درمان نمی‌توانند به آنجا بیایند و باید حداقل سلامت نسبی داشته باشند.

وی درباره آمار افرادی که تاکنون از مراکز بهاران فرار کرده‌اند، گفت: آمار مشخص نیست، اما ممکن است؛ در یک مرکز ۱۰ نفر و در یک جای دیگر تعداد بیشتری فرار کنند؛ چون اجباری وجود ندارد و از لحاظ قانونی نمی‌توانیم، آن‌ها را مجبور به ماندن کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha