سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در هفته سلامت صبحانه سالم دریافت خواهند کرد، گفت: در این هفته طرح «خوب بد زشت» در دبیرستان‌ها برای معرفی و آموزش آفت‌های قرص‌های نیروزا به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

دانش آموزان در هفته سلامت صبحانه سالم می‌خورند

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در هفته سلامت صبحانه سالم دریافت خواهند کرد، گفت: در این هفته طرح «خوب بد زشت» در دبیرستان‌ها برای معرفی و آموزش آفت‌های قرص‌های نیروزا به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

به گزارش  سلامت  نیوز به نقل از  تسنیم، محمدهاشمی در نشست سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های سازمان غذا و دارو در هفته سلامت(یک تا هفت اردیبهشت)، اظهار داشت: در هفته سلامت نشان اهدای ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان موفق در حوزه صنعت اهدا می‌شود و این نشان یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان غذا و دارو برای ارتقای کیفیت فرآورده‌های غذایی در ایران است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به رونمایی و راه‌اندازی سامانه سازمان غذا و دارو، عنوان کرد: در این هفته به دانش‌آموزان صبحانه سالم اهدا می‌شود که مراسم آن در یکی از بوستان‌ها برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو به برنامه شکوفه‌های سیب سبز با محوریت دانش‌آموزان و مشارکت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این برنامه برای مقاومت میکروبی و مباحث پیشگیری آموزش‌های لازم ارائه می‌شود که خروجی و نتیجه آن در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار می‌گیرد.

هاشمی با تشریح دیگر برنامه‌های متعدد این سازمان به مقوله چراغ راهنمای تغذیه نیز اشاره کرد و گفت: 1.5 تا 2 سال است که بر روی این طرح اقدامات گسترده و جدی صورت گرفته است و صنایع فرآورده‌های غذایی لیبل‌های راهنمای تغذیه با سه رنگ زرد، سبز و قرمز که نشان از مضرات و کالری‌های غذایی است را بر روی فرآوردهای خود بچسبانند.

وی همچنین به برنامه سینما سلامت و در نهایت به طرح «خوب بد زشت» در دبیرستان‌ها اشاره کرد و افزود: در طرح «خوب بد زشت» آفت‌های قرص‌های نیروزا و قاچاق به گروه سنی دانش آموزان دبیرستانی آموزش داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha