درصورت تأیید مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان، وام ازدواج برای هر نفر از ۳ به ۱۰میلیون افزایش می‌یابد و البته این وام جدید شامل همه متقاضیانی می‌شود که تا زمان ابلاغ این مصوبه وام دریافت نکرده‌اند.

سلامت نیوز: درصورت تأیید مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان، وام ازدواج برای هر نفر از ۳ به ۱۰میلیون افزایش می‌یابد و البته این وام جدید شامل همه متقاضیانی می‌شود که تا زمان ابلاغ این مصوبه وام دریافت نکرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری،  محمدرضا پورابراهیمی، سخنگوی كمیسیون تلفیق بودجه۹۵ در پاسخ به اینكه این وام جدید به چه كسانی تعلق می‌گیرد، گفت: «آن دسته از متقاضیانی كه برای دریافت وام ازدواج اقدام كرده و پرونده تشكیل داده‌اند اما هنوز موفق به دریافت وام نشده‌اند هم مشمول افزایش سقف آن می‌شوند.»

براساس مصوبه اخیر مجلس، بانك مركزی موظف شده است كلیه بانك‌ها و مؤسسات اعتباری كشور را ملزم كند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاركت كرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد.به این ترتیب مبلغ هر وام به 10میلیون تومان رسیده كه باید 4ساله بازپرداخت شود.براساس قانون متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج فقط از تاریخ وقوع عقد تا پایان سال بعد، مهلت ثبت‌نام برای استفاده از این تسهیلات را دارند.

اگر متقاضی دریافت تسـهیلات ازدواج، كارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نـهـادها و مؤسسات عمومی (مانند شهرداری‌ و بنیاد، كمیته امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهد كسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق و حكم كارگزینی و درصورتی‌كه مانده حقوق متقاضی كفایت كند، نیازی به ضامن نیست. در غیراین صورت متقاضی باید یك نفر رسمی، پیمانی، بازنشسته‌دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـادها و مؤسسات عمومی یا یك كاسب دارای پروانه كسب یا یك صاحب حساب جاری فعال و خوش حساب را به‌عنوان ضامن معرفی كند.البته در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یك نفر ساكن روستا كه اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تأیید شود هم كفایت می‌كند. براساس آمار در حال حاضر 12میلیون نفر جوان مجرد و در سن ازدواج در كشور وجود دارد كه 4میلیون نفر آنها بالای 28سال سن دارند. در سال89 تعداد 900هزار ازدواج به ثبت رسیده كه این رقم در سال94 به 680هزار مورد كاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha