چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 180617

بز وحشی آبستن در دنای غربی به شکل بی‌رحمانه‌ای توسط دو شکارچی کشته شد.

سلامت نیوز:بز وحشی آبستن در دنای غربی به شکل بی‌رحمانه‌ای توسط دو شکارچی کشته شد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان: در پی گزارش مردمی ساعت 17 عصر روز دوشنبه سی ام فروردین مبنی بر حضور 2 شکارچی غیرمجاز در منطقه دنای غربی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست جستجو برای شناسایی شکارچیان را آغاز کردند.

در ادامه عملیات جستجو برای شناسایی و دستگیری شکارچیان که با حضور مدیرکل در منطقه پیگیری شد، ساعت 2 بامداد روز سه شنبه سی و یکم فروردین لاشه یک راس بز وحشی در حوالی جاده گردنه بیژن کشف شد.

اسداله هاشمی با بیان اینکه بز وحشی آبستن و دو بزغاله در شکم داشت، گفت کار شناسایی شکارچیان آغاز و صورتجلسه کشف و ضبط لاشه و تخلف شکارچیان تنظیم و برای تکمیل پرونده و ارسال به مراجع قضایی در دست بررسی است.

در حالی شکارچیان اقدام به شکار بی رحمانه گونه های جانوری به ویژه کل و بز می کنند که هرگونه شکار در فصل زادآوری این حیوانات در همه ی مناطق حفاظت شده و غیرحفاظت شده ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد خواستار حمایت و صیانت مردم و دوستداران محیط زیست از گونه های ارزشمندجانوری و جلوگیری از کشتار بی رحمانه حیات وحش به خصوص گونه های در معرض انقراض شد.

منطقه حفاظت شده دنای غربی بخشی از ذخیره گاه زیست کره دنا ، به عنوان دهمین ذخیره گاه از مجموع یازده ذخیره گاه زیست کره کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha