رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس تنها راه احیای تالاب ها و رفع ریزگردها را هزینه کرد دستگاه های متولی محیط زیست از بودجه مصوب خود دانست.

سلامت نیوز:رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس تنها راه احیای تالاب ها و رفع ریزگردها را هزینه کرد دستگاه های متولی محیط زیست از بودجه مصوب خود دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدرضا تابش در توضیح چگونگی تامین منابع رفع ریزگردها‌، احیای دریاچه ارومیه و تالاب‌های کشور، گفت: دولت در لایحه بودجه سال 95 منابعی برای احیا تالاب‌ها و دریاچه ارومیه و ریزگردها منابعی پیش بینی نکرد لذا بودجه ای برای این منظور مصوب نشد و متاسفانه پیشنهادات نمایندگان هم در این خصوص رای نیاورد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به این شرایط و عدم تخصیص منابع جهت رفع ریزگردها و احیا تالاب های کشور، دولت باید مشارکت مردم را جهت در این زمینه از طریق اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم افزایش دهد.

وی ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی محیط زیست باید از منابع خود برای ریزگردها و احیا تالاب‌ها هزینه کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی از منابع مصوب خود در سال 95 برای صیانت از محیط زیست به خصوص احیا تالاب ها می‌توانند استفاده کنند.

تابش معتقد است: ارائه لایحه یا طرح برای تخصیص منابع برای احیا تالاب‌ها، دریاچه ارومیه و ریزگردها در مجلس دهم امکان پذیر نیست، در واقع با توجه اینکه شرایط اقتصادی کشور پس از برجام رو به بهبودی خواهد رفت، می‌توان برای سال‌های آتی متمم بودجه نیز ارائه شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست در مجلس احیا تالاب های کشور به ویژه دریاچه ارومیه و رفع ریزگردها را منوط به تخصیص بودجه دستگاه های اجرایی دانست و گفت: هرچند انتقادات بسیار در این خصوص مطرح شد اما در شرایط فعلی راهی جز هزینه کرد دستگاه های متولی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha