مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد \UNEP\ گفت:یكی از برنامه های یونپ برای همكاری با سازمان حفاظت محیط زیست مقابله با پدیده گرد و غبار است كه در آینده ای نه چندان دور عملیاتی خواهد شد.

همكاری یونپ و سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با گرد و غبار

سلامت نیوز: مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد UNEP گفت:یكی از برنامه های یونپ برای همكاری با سازمان حفاظت محیط زیست مقابله با پدیده گرد و غبار است كه در آینده ای نه چندان دور عملیاتی خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، آخیم اشتاینر عصر امروز شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه بیمه جامع پلنگ ایرانی در پاسخ به ایرنا افزود:چندین سال است كه یونپ و ایران همكاری های زیادی در زمینه های مختلف از جمله پروژه های محیط زیستی دارند.


وی اظهار كرد:به عنوان مثال همكاری هایی درخصوص آلودگی ها، كنوانسیون بازل و بررسی وضعیت محیط زیست ایران داشته است
وی تاكید كرد: مهمترین مساله ای كه امروزه ایران و برخی كشورهای دیگر با آن مواجه هستند، موضوع گرد و غبار است كه قرار است در آینده ای نزدیك به عنوان موضوعی مشترك بین سازمان حفاظت محیط زیست و یونپ به اجرا درآید.


وی تاكید كرد: ایران نقش بسیار اساسی در مساله مقابله با ریزگردها در سازمان ملل دارد و تاكنون نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا كرده است كه براین اساس سازمان ملل در حال ایجاد زمینه برای برنامه های اجرایی درخصوص همكاری با ایران برای مقابله با گرد و غبار است و در تلاش است منابعی برای این موضوع برای ایران آماده كند.


رئیس اجرایی یونپ گفت: قرار است این منابع از صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست تامین و در اختیار ایران قرار گیرد.
اشتاینر با اشاره به حركت جالب سازمان محیط زیست برای بیمه كردن پلنگ ایرانی گفت: من به عنوان مجری برنامه محیط زیست سازمان ملل علاقه دارم این تفاهمنامه را به عنوان یك مدل به كشورهای دیگر وارد كنیم.


وی به همایش بین المللی محیط زیست، دین و فرهنگ اشاره كرد و گفت: برای من جالب بود كه در چنین همایشی شركت كنم و همچنین باعث افتخار است كه در مراسم امضا پروژه نوآورانه بیمه پلنگ ایرانی نیز حضور داشته باشم.
اشتاینر گفت: یكی از وظایف بسیار مهم یونپ حفاظت از گونه های در معرض خطر است، مسائل بین انسان و گونه های جانوری به عنوان یك معضل عمیق در دنیا شناخته شده است.


وی افزود: با امضای این تفاهمنامه سه بازنده به سه برنده تبدیل می شوند یكی پلنگ هایی كه گوسفندها را می خورند و به این دلیل شكار می شوند، دوم كشاورزانی كه ضرر می كنند و جبران نمی شود و سوم مساله متوجه سازمان حفاظت محیط زیست است به این معنا كه باید از زیستگاه ها حفاظت كند كه با این روند حفظ آن مشكل تر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha