: رئیس سازمان بهزیستی گفت: افرادی که معلولان را استخدام کنند تا 5 سال دولت حق بیمه معلولان را پرداخت می کند و نیازی به پرداخت پول از سوی کارفرما نیست.

پرداخت 5 ساله حق بیمه برای استخدام معلولان / بررسی قانون جامع معلولان در مجلس دهم

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی گفت: افرادی که معلولان را استخدام کنند تا 5 سال دولت حق بیمه معلولان را پرداخت می کند و نیازی به پرداخت پول از سوی کارفرما نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، انوشیروان محسنی بندپی در مورد تجهیزات مورد نیاز معلولان گفت: در بودجه امسال 120 میلیارد تومان برای تهیه لوازم مورد نیاز معلولان از جمله عصا نشانه دار،ویلچر استاندارد،مناسب سازی معابر و بهبود خودروها در نظر گرفته شد. سال گذشته این طرح در هفت استان اجرا شد و امسال نیز با بودجه مناسب در 24 استان این طرح را اجرا می کنیم.

وی در مورد آخرین وضعیت قانون جامع معلولان گفت: شورای نگهبان ایراداتی را به این قانون وارد دانست و باید برای اصلاح بار دیگر در صحن مجلس مطرح شود. فکر می کنیم در ابتدای مجلس دهم این قانون نهایی شود.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی در این قانون افراد بکار گیرنده معلولان در 5 سال استخدام معلولان از پرداخت حق بیمه معاف بوده و دولت این هزینه را می پردازد.

وی با اشاره به اینکه برخی خدمات در بهزیستی رایگان است، افزود: با برون سپاری خدمات به موسسه های خیریه و غیر دولتی برخی خدمات به رایگان به معلولان ارائه می شود.

محسنی تاکید کرد: در حوزه معلولان 11 هزار خانواده دارای دو معلول مسکن رایگان دریافت کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha