قائم مقام سازمان نظام پرستاری، عنوان کرد: بیمارستان‌های خصوصی کاهش ساعت کار، اعطای سختی کار و بازنشستگی پیش از موعد پرستاران را اجرا نمی‌کنند و این امر پرستاران را متحمل سختی بسیاری می‌کند.

بیمارستان‌های خصوصی توجهی به سختی کار پرستاران ندارند

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری، عنوان کرد: بیمارستان‌های خصوصی کاهش ساعت کار، اعطای سختی کار و بازنشستگی پیش از موعد پرستاران را اجرا نمی‌کنند و این امر پرستاران را متحمل سختی بسیاری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،محمد شریفی مقدم، قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بیمارستان‌های خصوصی قانون کاهش ساعت کاری پرستاران و سختی کار آنها را تمکین نمی‌کنند، اظهار کرد: پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است به همین دلیل در قانون ارتقاء بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت ساعت کاری این قشر بر اساس سختی کار، کار در نوبت کاری‌ غیرمتعارف و سابقه کار در هفته هشت ساعت کاهش پیدا می‌‌کند که این قانون در بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی اجرا شد اما متاسفانه بیمارستان‌های خصوصی توجهی به آن ندارند.

وی افزود: هم‌چنین در این قانون مشخص شده حقوق پرستاران در روزهای تعطیل و شیفت‌های شبانه 1.5 برابر افزایش می‌یابد که این قانون نیز در بیمارستان‌های خصوصی روی کاغذ مانده است.

شریفی مقدم در ادامه یادآور شد: پرستاران به دلیل سختی کار 20 سال به ارائه خدمت می‌پردازند و بیمه‌ 10 سال به آنها تخفیف می‌دهد به همین دلیل پرستاران با 20 سال خدمت بازنشسته می‌شوند. متاسفانه بیمارستان‌های خصوصی به دلیل اینکه با اجرای طرح تحول سلامت صندوق‌های بیمه‌ای دچار مشکل مالی شده‌اند قانون سختی کار را اجرا نمی‌کند و بازنشستگی پرستاران را به صورت فردی مورد بررسی قرار می‌دهند.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی، افزود: برای مثال زمانی که خدمت 20 ساله پرستار به اتمام می‌رسد بیمارستان پرستار را بر اساس سختی کار، سابقه و کار در نوبت‌های غیرمتعارف (شیفت شب و روزهای تعطیل) می‌سنجد و زمان بازنشستگی را تعیین می‌کند.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha