دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 181754

پزشکان گیر افتادن یک لنز تماسی را پشت چشم یک دختر ۱۱ ساله هنگ‌کنگی علت خون‌آلود بودن اشک او اعلام کردند.

بعد از دو سال، راز اشکهای خون‌آلود فاش شد

سلامت نیوز:پزشکان گیر افتادن یک لنز تماسی را پشت چشم یک دختر ۱۱ ساله هنگ‌کنگی علت خون‌آلود بودن اشک او اعلام کردند.

به گزارش سلامت آنلاین به نقل از دیلی‌میل، دختر ۱۱ ساله هنگ‌کنگی که به نام او در خبر اشاره نشده است، بعد از مدتی که قطرات خون‌آلود اشک از چشم‌هایش سرازیر می‌شد به پزشک مراجعه کرد و پزشک با معاینه چشم او متوجه وجود جسمی سخت پشت پلک شد.

پلک فوقانی چشم این دختر متورم شده بود و اشک خون‌آلودی که از چشم‌های او سرازیر می‌شد، پزشکان را شگفت‌زده کرده بود. در ابتدا پزشک این گونه تشخیص داد که تورم چشم او به دلیل نوعی بیماری ایجاد شده که باعث تشکیل برجستگی‌هایی بر اثر انسداد غدد چربی شده است.

 

پزشک برای بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز کرد و دختر و مادرش به خانه رفتند. اما صبح روز بعد ناگهان با سرازیر شدن اشک‌های خون آلود دوباره به بیمارستان مراجعه کردند. پس از آن، پزشکان آنها را به متخصص چشم پزشک ارجاع دادند و از چشم او سی تی اسکن گرفتند. تصاویر به دست آمده وجود جراحتی در بالای چشم کودک را نشان می‌داد که مملو از مایع بود. بنابراین پزشکان گفتند کیستی در بالای چشم او وجود دارد.

متخصص چشم پزشک در مطب برای معاینه بهتر چشم، پلک کودک را برگرداند تا جراحت را بهتر مشاهده کند و در این لحظه، ناگهان یک لنز تماسی سخت از پشت پلک کودک به بیرون پرتاب شد. در این هنگام مادر کودک ۱۱ ساله به یاد آورد که حدود دو سال پیش یکی از لنزهایش را گم کرده بود. این لنز حالا در چشم کودکش پیدا شده بود.

پزشکان معتقدند که تشخیص وجود لنز در پشت چشم این کودک با وجود عدم آگاهی از تاریخچه دقیق سلامت او، کار دشواری بود و حتی با عدم آگاهی از وجود لنز گم شده، اسکن نیز قادر به شناسایی این لنز گم شده نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha