عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهارداشت: تعرفه های خدمات پرستاری چه شد و تا کی در این زمینه فقط وعده داده می‌شود؟ چه زمانی نوبت عمل می‌آید؟ طرح کمک پرستار نیز خود به تنهایی یک چالش جدیدی محسوب می‌شود.

چرا تبعیض در پرداخت ها حل نمی شود؟

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اظهارداشت: تعرفه های خدمات پرستاری چه شد و تا کی در این زمینه فقط وعده داده می‌شود؟ چه زمانی نوبت عمل می‌آید؟ طرح کمک پرستار نیز خود به تنهایی یک چالش جدیدی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری به نقل از خانه ملت، احمد آریایی نژاد روز گذشته در نطق میان دستور مجلس با اشاره به معضلات بهداشت و درمان، گفت: متاسفانه جایگاه پیشگیری برای ارتقاء بهداشت و سلامتی در میان مردم بسیار کمرنگ است از این جمله حضرت آقا که فرمودند؛ «ما می‌خواهیم اگر کسی بیمار شد به جز رنج بیماری مشکل دیگری نداشته باشد» درست استفاده شود، ارتقاء بهداشت و سلامت مردم دست ما را در عملی کردن این جمله باز می‌کند اما آیا قرار است همچنان سیاست‌هایی اتخاذ شود که روز به روز بر تعداد بیماران نیازمند بستری بیفزاید.

وی با بیان اینکه در بخش درمانی محدودیت بودجه وجود دارد، اضافه کرد: مجلس و دولت باید به سمت پیشگیری، سطح‌بندی خدمات، سیستم احیا، تقویت، تجهیز و افزایش خانه‌های بهداشت و گسیل نفرات مورد نیاز به مناطق محروم حرکت کنند چراکه در غیر این صورت بودجه کشور دچار خسران خواهد شد.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه اگر مشکلات «طرح تحول سلامت» تقصیر دولت قبلی نباشد بند دوازدهمی نیز دارد که بازنگری را لازم می‌داند، گفت: چرا تبعیض در پرداخت‌ها حل نمی‌شود؟ تعرفه های خدمات پرستاری چه شد و تا کی در این زمینه فقط وعده داده می‌شود؟ چه زمانی نوبت عمل می‌آید؟ طرح کمک پرستار نیز خود به تنهایی یک چالش جدیدی محسوب می‌شود.

وی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: آقای وزیر وعده سرکشی به ملایر از سوی شما داده شد؟ آیا افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد و سخنرانی در تویسرکان مهمتر بود یا عمل به وعده؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha