مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان هرگز نباید دغدغه‌ای غیر از تعلیم و تربیت داشته باشند.

سلامت نیوز: مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان هرگز نباید دغدغه‌ای غیر از تعلیم و تربیت داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهناز احمدی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: ما هرگز وضعیت موجود را شایسته معلمان پرتوان کشورمان نمی‌دانیم چرا که معتقدیم معلمان کشورمان هرگز نباید دغدغه‌ای غیر از تعلیم و تربیت داشته باشند و همه توان خود را باید مصروف تعلیم و تربیت کنند.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که این حقیقت به دلیل فراز و فرودهای اجتماعی در زندگی معلمان، محقق نمی‌شود و امیدواریم که این دولت و وزارت آموزش و پرورش بتوانند با فرصت‌های پیش آمده شرایط اقتصادی فرهنگیان را روز به روز ارتقاء بخشند

وی خاطرنشان کرد: معلمان همچون سرو، فریادی از جنس آگاهی و تجلی گاه امید هستند که دارای توانمندی های تجربی و آموزشی ویژه‌ای برای سازماندهی و راهبری استعدادهای فراگیر خود هستند.

مشاور وزیر آموزش وپرورش افزود: به راستی صلاح جامعه از مدرسه آغاز می‌شود و تنها با دستان توانمند معلمان دلسوز و پرتوان صورت می‌گیرد.

احمدی ادامه داد: امروز پل عبور از وابستگی‌ها و رسیدن به ایده آل‌های ملی و بین المللی از آموزش و پرورش نسل جوان می گذرد. آیا غیر از این است که تمامی موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها و ایستادن بر قله‌های علم و افتخار نتیجه دسترنج همه معلمانی است که در دورترین نقاط کشور و با نازل ترین امکانات به آموزش نسل آینده ساز همت گمارده‌اند.

احمدی با بیان اینکه بدون شک خانواده عظیم فرهنگیان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر و به گستردگی ایران اسلامی بزرگترین قشر کارمندی دولت هستند، افزود: هر جا برکه‌ای آب در چادر و کپر و خانه‌های گلی وجود داشته باشد، معلمی نیز در آنجا حضور خواهد داشت که با تحمل رنج در جهت اعتلای فرهنگ و آموزش از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد و آنان سفیران فرهنگ و سیاست دولت هستند.

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: گرچه با همه چالش‌ها و تنگناهایی که در زندگی معلمان وجود دارد، در چند دوره پیمایش‌های ملی که در کشور انجام شده، معلمان همچنان در ردیف اول معتمدین مردم قرار دارند اما برای حفظ چنین سرمایه بزرگ اجتماعی لازم است همه ارکان حکومت، آموزش و پرورش را اولویت اول خود قرار دهد و از تعارف کم کرده و بر اساس کار بیفزایند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با بکارگیری آموزه‌های دینی که بیشترین تاکید بر تکریم و بزرگداشت حکیمانه معلمان دارند و با عمل به تعهدات ملی و بین المللی طبق فرموده مقام معظم رهبری، هر گونه صرف بودجه و هزینه در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری بدانند؛ سرمایه گذاری که خروجی آن، انسان‌های ارزشمندی باشند که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: این مهم میسر نخواهد شد مگر اینکه از منابع انسانی استفاده بهینه شود و از توانمندی افراد برای انجام کارها با فنون مذاکره و گفتگو نیز استفاده کنیم.

احمدی تاکید کرد: در هر کشوری قدرت نرم می تواند با عقلانیت همراه شود و اقتدار نظام را افزایش دهد و برای استفاده و جهت دادن به قدرت نرمی که منجر به اغنای آگاهانه مردم به خصوص جوانان کشور شود، هرگز نباید از قدرت معلمان آن جامعه غافل ماند چرا که زیربنایی ترین بخش جامعه که فرهنگ است با دستان پرتوان آنها شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه از عناصر مهم جذابیت هر کشوری برای سایر ملل، نوع رفتار حاکمیت با مردمان خود و همچنین رفتار مسئولانه آنها در محیط های بین المللی است، گفت: امروزه موضوعاتی مانند کرامت انسانی، آموزش کودکان به خصوص دختران، خشونت، محیط زیست و مسائل زنان از مسائل مورد بحث مجامع بین المللی است و معلمان، متولی تربیت نسلی خلاق و متعهد خواهند بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما برای رسیدن به جامعه ایده آل اسلامی و تحقق شعارهای انقلاب مانند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیازمند اصلاح نگرش ها، تفکرات و توقعات خود هستیم.

وی بیان کرد: همچنین برای افزایش سرمایه های اجتماعی نیازمند حل مشکلات داخلی خود با افزایش سعه صدر و تقوا هستیم تا بتوانیم با استفاده از توان نخبگان فرهنگی کشور و منطبق با منافع ملی و بین المللی، سیاست ها و راهبردهای کلان آموزش و پرورش را به فعالیت هایی جاذب برای فرزندان ایران سرافراز قرار دهیم.

احمدی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در فرصت کوتاهی که در اختیار داشته است، با همه خشکسالی های مادی و معنوی اما تلاش بسیاری را در همه عرصه ها انجام داده و در کنترل تورم و ساماندهی اوضاع اقتصادی تلاش های خوبی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: ارتقای جایگاه آموزش و پرورش از جمله تاکیدات دولت تدبیر و امید است به طوری که تلاش‌های وافری را در طول دو سال اخیر برای آموزش و پرورش انجام داده است، اما باز کافی نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: ما هرگز وضعیت موجود را شایسته معلمان پرتوان کشورمان نمی دانیم چرا که معتقدیم معلمان کشورمان هرگز نباید دغدغه ای غیر از تعلیم و تربیت داشته باشند و همه توان خود را باید مصروف تعلیم و تربیت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha