معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت:‌ در زمینه پزشک خانواده کمبود نیرو و کمبود اعتبار و حتی مشکل آموزشی داشته‌ایم، در نتیجه از سال 84، برنامه پزشک خانواده روستایی اجرا و 2 هزار پزشک به مجموعه افزوده شد.

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت:‌ در زمینه پزشک خانواده کمبود نیرو و کمبود اعتبار و حتی مشکل آموزشی داشته‌ایم، در نتیجه از سال 84، برنامه پزشک خانواده روستایی اجرا و 2 هزار پزشک به مجموعه افزوده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی‌اکبر سیاری در نشست بررسی طرح تحول سلامت،‌گفت: در دولت قبلی تعداد کارکنان دو برابر شد و این موضوع در وزارت بهداشت هم رخ داد. بنابر این یا باید خدمات را توسعه می‌دادیم یا برای نیروها کاری می‌کردیم در این رابطه ما خرید خدمت را انتخاب کردیم.

وی افزود: برای افزایش انگیزه در این نیروها به حقوق مکفی، توانمندی و نوع خدمت آنها توجه می‌شد که اگر این موارد را تأمین کنیم بن‌بست دولت که برای جذب این نیروها به راه افتاده حل می‌شود.

سیاری در رابطه با اجرای برنامه پزشک خانواده گفت:‌ اولویت کار روستاها هستند در نتیجه تصمیم گرفتیم پزشک خانواده را در روستا تأمین کنیم اما پس از دو سال زحمت نتوانستیم به خوبی آن را اجرا کنیم. در نتیجه باید زیرساخت الکترونیک این برنامه فراهم شود. کارشناس و مراقب سلامت می‌خواهد که فراهم شد و دو بازو برای تقاضای مردم در بحث بیماری‌ها می‌خواست.

وی ادامه داد:  70 درصد تقاضای مردم مربوط به بیماری‌های مزمن است که باید شناسایی می‌شد و سطوح یک تا 3 تعریف می‌شد در نتیجه طرح ما بر این قرار شد که نفر اول مراجعه پزشک نباشد چون برای هر سه تا چهار هزار نفر پزشک عمومی موجود نیست. ما اگر انجمن پزشکان عمومی می‌گوید پزشک بیکار داریم به ما معرفی کند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: کمبود نیرو و کمبود اعتبار داشته‌ایم و حتی مشکل آموزشی هم برای این پزشکان داشته‌ایم در نتیجه از سال 84، پزشک خانواده روستایی اجرا شد و 2 هزار پزشک به مجموعه افزوده شد. به طور کلی پزشک خانواده در ایران در دست اقدام است اما برای شهرهای کمتر از 50 هزار نفر در اولویت است و به تدریج به حاشیه شهرها می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha