یک مقام صنفی کارگری معتقد است: طرح تجمیع بیمه ها در تعارض با منافع جمعی آحاد ملت است و نمایندگان مجلس مراقب باشند که با طناب وزیر بهداشت به ته چاه سقوط نکنند.

ادغام تامین اجتماعی در تحول سلامت تهدید منافع ملی است/ نمایندگان مجلس بخشی نگری نکنند

سلامت نیوز: یک مقام صنفی کارگری معتقد است: طرح تجمیع بیمه ها در تعارض با منافع جمعی آحاد ملت است و نمایندگان مجلس مراقب باشند که با طناب وزیر بهداشت به ته چاه سقوط نکنند.

به گزارش سلامت نیوز، «حسن صادقی»، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفتگو با ایلنا در ارتباط با مطرح شدن مجدد طرح ادغام در مجلس گفت: ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت، مخالف منافع ملی است.

وی ادامه داد: ظاهرا پس از آنکه کمسیون تلفیق مجلس با پیشنهاد ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در نظام بیمه سلامت مخالفت می‌کند، وزارت بهداشت از طریق طیف نمایندگان حامی خود در صدد برآمده است تا در واپسین روزهای باقیمانده از عمر مجلس نهم استفاده کند و این بار موضوع ادغام را در صحن علنی مجلس مطرح کند، غافل از اینکه تصویب چنین طرحی  منافع همه ملت در درازمدت به خطر خواهد افتاد.

صادقی با بیان این مطلب که ظاهرا انتظار ارجحیت نهادن منافع ملی بر منافع بخشی و منطقه ای از نمایندگان مجلس انتظار زیادی است افزود: اکثریت نمایندگان مجلس نشین، با بخشی نگری و منفعت طلبی به دنبال امتیاز گرفتن از وزیر بهداشت هستند و از همین روست که طرح ادغام دوباره در مذاکرات مجلس مطرح می شود.

این فعال صنفی با تاکید بر این که تامین اجتماعی نه فقط اموال حقه کارگران که موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور است گفت: اگر تامین اجتماعی قوی باشد، امنیت ملی و رفاه اجتماعی تضمین است و دقیقا به همین علت است که نمایندگان مجلس به جای تضعیف تامین اجتماعی باید آن را تقویت کنند.

صادقی افزود: تا زمانی که این فضا تغییر نکند و سوگیری تصمیم گیری های کسانی که بر کرسی های مجلس نشسته اند عوض نشود، منافع ملی همواره دچار خسران خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که طرح تجمیع مسبوق به سابقه است و عواقب ناگوار آن هم پیش از این دامنگیر جامعه شده است گفت: آزموده را آزمودن خطاست. بایستی نمایندگان مجلس را به سابقه اجرای این طرح پیش از تصویب طرح الزام در سال 69 ارجاع بدهیم که چگونه با اجرای تجمیع همه ملت متضرر شدند و در نهایت این طرح از دستور کار خارج شد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پایان هشدار داد: اگر طرح ادغام به مرحله اجرا برسد، تامین اجتماعی از حیز انتفاع ساقط خواهد شد و بیمه گریزی و ورشکستگی بیمه ای از عواقب آن خواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha