پسر بیمار كه برای تأمین هزینه دارو به 5/6 ‌میلیون تومان نیاز داشت، پیشنهاد یكی از زورگیران را برای سرقت پذیرفت، اما در جریان دزدی به دام پلیس افتاد.

مشورت با یک زورگیر برای تأمین هزینه دارو!

سلامت نیوز: پسر بیمار كه برای تأمین هزینه دارو به 5/6 ‌میلیون تومان نیاز داشت، پیشنهاد یكی از زورگیران را برای سرقت پذیرفت، اما در جریان دزدی به دام پلیس افتاد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه بود كه مأموران گشت پلیس در یكی از خیابان‌های مركزی تهران به دو سرنشین موتورسیكلتی كه در حال دور دور بودن مشكوك شدند. مأموران دو پسر جوان را به صورت نامحسوس تحت‌نظر گرفتند تا اینكه موتورسیكلت كنار خیابان توقف كرد و سرنشین آن پیاده شد. پسر جوان مردی را كه با تلفن همراهش در حال حرف زدن بود، به صورت مشكوك تعقیب می‌كرد. بررسی‌ها حكایت از آن داشت پسر جوان در حال زاغ زنی این مرد است تا در فرصت مناسب تلفن همراه او را سرقت كند. بنابراین مأموران قبل از اینكه وی دست به سرقت بزند برای دستگیری وی وارد عمل شدند، اما پسر جوان كه متوجه مأموران شده بود با سرعت به طرف موتورسیكلت همدستش كه آماده فرار بود، حركت كرد. پس از این مأموران پلیس هم او را تعقیب كردند تا اینكه متهم قبل از رسیدن به موتورسیكلت پایش لغزید و به زمین افتاد. مأموران سارق جوان را دستگیر كردند، اما راننده كه متوجه دستگیری همدستش شده بود با موتورسیكلت از محل گریخت. مأموران در بازرسی بدنی متهم شش گوشی تلفن همراه گرانقیمت كه به طرز ماهرانه‌ای در داخل پیراهن متهم جاسازی شده بود، كشف كردند. بررسی‌ها نشان داد سارق 24 ساله كه حامد نام دارد از ساعتی قبل همراه همدستش این شش گوشی تلفن همراه را در خیابان‌های اطراف از شهروندان سرقت کرده  است.


متهم پس از انتقال به اداره پلیس گفت: من هیچ سابقه سرقت یا كیفری ندارم و تا الان حتی به كلانتری هم نرفته بودم. پدرم كارمند بازنشسته است و وضع مالی ما هم خیلی خوب نیست. چند سالی است كه بیماری قلبی دارم. هزینه داروهایم خیلی زیاد است به طوری كه در این اواخر خانواده توان پرداخت پول داروهایم را نداشتند. مدتی بود كه از دوستان و بستگان برای درمان بیماری‌ام كمك می‌گرفتم. چند روز قبل حالم بد شد و برای معاینه به پزشك مراجعه كردم. پزشك پس از معاینه برای من دارو نوشت و تأكید كرد هر چه زودتر دارو را بخرم و مصرف كنم و گرنه امكان دارد حالم بدتر شود.


پس از این به داروخانه رفتم و متوجه شدم پول داروهایم 5/6 میلیون تومان است، به همین دلیل موضوع را با پدرم در میان گذاشتم، اما او هم پولی نداشت تا برای خرید دارو به من بدهد. سپس به سراغ تعدادی از دوستانم رفتم تا پول قرض كنم ولی موفق نشدم و دوستانم نیز پولی نداشتند تا اینكه یكی از دوستان قدیمی ام به نام شهروز را دیدم. ناراحتی و نگرانی در چهره‌ام موج می‌زد تا اینكه او علتش را جویا شد و من شروع به درد دل كردم و از بیماری‌ام برای او تعریف كردم و در ادامه گفتم كه هزینه داروهایم خیلی زیاد است و الان برای خرید دارو به 5/6 میلیون تومان پول نیاز دارم. شهروز وقتی حرف‌های مرا شنید به من گفت غصه نخورم. او این پول را به زودی برای من فراهم می‌كند. من فكر كردم او پول دارد و به من قرض می‌دهد، اما وقتی شهروز پیشنهاد موبایل قاپی به من داد، شوكه شدم. شهروز گفت اگر یك روز با او به سرقت بروم، پول داروهایم فراهم می‌شود.

شهروز  به من گفت كه سابقه موبایل قاپی دارد و در این كار حرفه‌ای است، من نگران نباشم. ابتدا قبول نكردم اما وقتی قرار شد فقط برای یك روز با او به سرقت بروم قبول كردم. ما دو نفری با موتورسیكلت او به داخل خیابان آمدیم و رهگذرانی را كه با تلفن در حال حرف زدن بودن تحت نظر می‌گرفتیم و در فرصت مناسب تلفن آنها را من سرقت می‌كردم و با موتورسیكلت فرار می‌كردیم. ما در چند ساعت شش تلفن همراه سرقت كردیم و قرار شد تا عصر تعداد دیگری هم سرقت كنیم تا پول داروهایم فراهم شود كه دستگیر شدم.

متهم در بازجویی‌ها مقابل قاضی علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه... دادسرای ویژه سرقت به جرم خود اعتراف كرد. پس از اعتراف متهم به موبایل قاپی، مأموران دست به تحقیق زدند و با بررسی اوراق پرونده بیماری وی متوجه شدند پسر جوان كه سابقه كیفری ندارد مدتی است به بیماری دچار شده است.

قاضی علی وسیله ایرد موسی، متهم را برای تحقیقات بیشتر در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار و دستور داد وی در مدت بازداشت تحت نظر پزشك بازداشتگاه باشد و سلامت وی كنترل شود. كارآگاهان در تلاشند تا همدست متهم را دستگیر كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha