چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۷

عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت: بیمارستان‌ها مبالغ بسیاری از تأمین اجتماعی طلبكار هستند همچنین اكثر آنها به دلیل اینكه مبالغ زیادی به شركت‌های دارویی و خدماتی بدهكارند در آستانه ورشكستگی قرار دارند.

محمد‌رضا رضایی كوچكی اظهار داشت: دفترچه‌های بیمه با رنگ‌ها و خدمات متفاوت از قبیل بیمه خدمات درمانی، بیمه تأمین اجتماعی و بیمه‌ نیروهای مسلح در سطح كشور وجود دارد.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأكید كرد: لازم است تنها یك دفترچه بیمه در كشور وجود داشته باشد و تحت عنوان دفترچه بیمه فراگیر نامگذاری شود تا همه اقشار جامعه بتوانند زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.

رضایی كوچكی ادامه داد: معتقدم تمام بیمه‌ها باید یكی شود و در این راستا باید یك سازمان، متولی تمام بیمه‌ها باشد تا همه آنها یكی شوند و همه اقشار جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

وی تصریح كرد: اگر بنا باشد كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، خدمات‌رسانی به موقعی داشته باشد لازم است تا هزینه‌ها نیز به موقع به این وزارتخانه پرداخت شود تا بتواند به نحو احسن و به موقع خدمات‌رسانی كند اما متأسفانه تاكنون بیمه‌ها نتوانسته‌اند این اقدام را عملی كنند.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره طلب بیمه‌ها از سایر سازمان‌ها عنوان كرد: بخش‌های دولتی و خصوصی حداقل 5 ماه از بیمه‌ها طلبكار هستند و این عدم پرداخت به موقع حق بیمه‌ها، موجب كاهش كیفیت خدمات‌رسانی شده است.

رضایی كوچكی افزود: هنگامی كه شخص واجد شرایط بیمه به مراكز درمانی مراجعه ‌می‌كند حدود 20 درصد از هزینه را شخصاً به مراكز درمانی پرداخت كرده و 80 درصد از هزینه توسط بیمه پرداخت می‌شود؛ به دلیل عدم پرداخت به موقع هزینه بیمه به دستگاه‌های متولی خدمات بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها قادر به پرداخت هزینه بیمه نیستند.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: بیمه‌ها با خدماتی كه ارائه می‌دهند باید به صورت یك بیمه درآیند همچنین از وزارت رفاه جدا شده و در وزارت بهداشت و درمان قرار گیرند.
رضایی كوچكی خاطرنشان كرد: صادق محصولی وزیر رفاه و تأمین اجتماعی نیز در خصوص همكاری و تعامل بیشتر وزارتخانه‌های رفاه و تأمین اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نگاه مثبتی دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha