دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 182971

نقش جدی راه‌آهن تهران در انتشار ذرات آلاینده

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:سالانه 2500 تن انواع آلاینده از راه آهن در داخل شهر تهران منتشر می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وحید حسینی افزود: توقف و تردد 60 قطار خروجی و ورودی که 45 درصد قطارها دو زمانه و 55 درصد آنها چهار زمانه است در ایستگاه راه آهن داریم. این در حالیست که موتور های دوزمانه به دلیل آلایندگی منسوخ شده اند، همچنین نیروگاهراه‌آهن تهران نقش جدی در انتشار ذرات آلاینده دیزل فعال در محوطه ایستگاه راه آهن از جمله منابع آلایندگی در این محدوده است.
وی گفت: گرچه سوخت دیزل در سال های اخیر به وضع بهتری در خصوص گوگرد رسیده، بطوریکه 7 هزار ppm گوگرد به 50 ppm گوگرد رسیده است اما متاسفانه در سوخت ناوگان راه اهن تهران گوگرد زیادی وجود دارد و قطارهای راه اهن از سوختی با 10 تا 15 هزار ppm گوگرد بهره می برند.
حسینی با تاکید بر اینکه نقش آلایندگی راه آهن تهران به عنوان یک نقطه در مرکز شهر بسیار زیاد است، افزود: سالانه 2500 تن انواع آلاینده از راه آهن تهران منتشر می شود.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شاید رقم درصد آلایندگی راه آهن تهران در مقیاس کلانشهر تهران چندان بزرگ نباشد، اما فراموش نکنیم که عده ای در نزدیکی این محل زندگی می کنند که در معرض بیشترین آلایندگی هستند، این مهم در فرودگاه مهر آباد هم به لحاظ آلایندگی صوت و هوا صادق است؛ طوری که ساکنان شهرک اکباتان ، مهر آباد و نقاط اطراف فرودگاه مهرآباد بیشترین سهم را در آلودگی هوا و آلودگی صدا دارند.
حسینی با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته ذرات معلق نقاط مختلف اطراف ایستگاه راه آهن مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: در میدان وحدت اسلامی که در پایین ترین نقطه ایستگاه راه آهن است نیم میلیون ذره در سانتی متر مکعب اندازه گیری شده این در حالیست که حد سلامت 5 هزار تا 10 هزار ذره در سانتی متر مکعب است.
به گفته مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران این رقم در سکوی ورودی و خروجی راه آهن 200 هزار ذره در سانتی متر مکعب است .
حسینی با مقایسه وضع روزهای آلودگی هوا در فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: افزایش روزهای سالم و هوای مطلوب را در فروردین امسال در مقایسه با زمان مشابه سال 94 شاهد بودیم این در حالیست که افزایش نسبی 51 درصدی میزان بارش در فروردین 95 را نیز داشته ایم .
وی با اشاره به مقایسه نمودار وزش باد در این زمان گفت: بر اساس تحقیقات ، روزهایی که شرایط ناسالم آلودگی هوا را در امسال شاهد بودیم هم وزش باد کم بوده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha