چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 183148

مطالعات اخیر نشان می دهد، ورزش و فعالیت بدنی قادر به کاهش علایم بسیاری از بیماری های عصبی از جمله صرع، ای ال اس و بیماری هانتینگتون است.

کاهش علایم برخی بیماری های عصبی با ورزش

سلامت نیوز: مطالعات اخیر نشان می دهد، ورزش و فعالیت بدنی قادر به کاهش علایم بسیاری از بیماری های عصبی از جمله صرع، ای ال اس و بیماری هانتینگتون است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ،‌ مطالعه محققان دانشگاه گوئلف کانادا نشان می دهد که تمرینات ورزشی قادر به کاهش مواد سمی ساخته شده در مغز است. گلوتامات یکی از 20 اسید آمینه ای است که برای تولید پروتئین در بدن استفاده می شود. مغز از این اسید امینه برای انتقال پیام های عصبی استفاده می کند.


به گزارش مدیکال اکسپرس،افزایش گلوتامات به عنوان یک انتقال دهنده عصبی سبب جلوگیری از انتقال پیام ها و سمی شدن مغز می شود. عملکرد طبیعی مغز به این صورت است که این انتقال دهنده عصبی باید در مغز بازجذب شود، برخی از بیماری ها مانند صرع، ای ال اس و بیماری هانتینگتون مانع از بازجذب این اسید آمینه شده و با تحریک سلول ها، بیماری شدت می یابد.


بیماری هانتینگتون (huntington) نوعی بیماری ژنتیکی است که به علت نقص در ژن و کروموزوم شماره 4 ایجاد شده و سبب تخریب سلول های عصبی در مغز می شود.


هیچ درمان قطعی برای بیماری های مرتبط با گلوتامات وجود ندارد؛ ولی مطالعات اخیر نشان می دهد تمرینات ورزشی عملکرد گلوتامات را طبیعی کرده و مانع از تجمع آن در مغز می شود. نتایج این تحقیقات در درمان بیماری های عصبی بسیار حایز اهمیت است و در نشریه Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism منتشر شده است.


 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha