کارگر جوان برای رسیدن به پول‌های پیرزن تنها، نقشه سرقت از خانه او را عملی کرد غافل از اینکه دوربین مداربسته چهره او و همدستانش را ضبط کرده است.

شکار دزدان خانه مادربزرگ دردوربین مداربسته

سلامت نیوز:  کارگر جوان برای رسیدن به پول‌های پیرزن تنها، نقشه سرقت از خانه او را عملی کرد غافل از اینکه دوربین مداربسته چهره او و همدستانش را ضبط کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین،شامگاه 11اردیبهشت‌ماه 3مرد كه یكدست سیاه پوشیده بودند و كلاه به سر داشتند خود را به خانه‌ای ویلایی در شمال پایتخت رساندند. صاحبخانه پیرزنی بود كه تنها زندگی می‌كرد و گاهی فرزندان و نوه هایش به دیدن او می‌رفتند.


دزدان از چند روز قبل خانه پیرزن را زیرنظر گرفته بودند و حالا اطمینان داشتند كه او در خانه نیست. بنابراین از روی دیوار به داخل خانه پریدند اما درست لحظه‌ای كه می‌خواستند وارد خانه شوند ناگهان پیرزن را مقابلشان دیدند. پیرزن با دیدن 3مرد سیاهپوش جیغ كشید و از حال رفت.

    دو ساعت بعد

پیرزن به همراه پسرش پشت در اداره آگاهی نشسته بود تا ماجرای سرقت را گزارش كند. او گفت: در اتاقم مشغول استراحت بودم كه صداهایی از داخل حیاط شنیدم. فكر كردم شاید طوفان شده و وسایل حیاط تكان خورده است اما یكدفعه دلم شور زد و احساس كردم كه حادثه‌ای رخ داده است. برای همین از اتاق بیرون رفتم و در حیاط با چند مرد قوی هیكل سیاهپوش روبه‌رو و همانجا بیهوش شدم. وقتی چشمانم را باز كردم پسر و نوه‌ام را بالای سرم دیدم و موضوع را برایشان تعریف كردم. وقتی خانه را جست و جو كردیم متوجه شدم كه دزدان همه دلارهایم به ارزش 12میلیون تومان به همراه دیگر لوازم باارزش را به سرقت برده‌اند.

    ردپای یك آشنا

با ثبت این شكایت، تیمی از مأموران اداره 17پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی علی وسیله ایردموسی، بازپرس دادسرای ویژه سرقت تحقیقات خود را برای شناسایی دزدان شروع كردند. آنها در بررسی‌ محل سرقت متوجه شدند كه ساختمان مجهز به دوربین مداربسته است. تصویر دزدان در دوربین ضبط شده بود. نوه پیرزن پس از دیدن تصاویر دزدان اظهار كرد كه یكی از سارقان كارگر اوست و حتی چند‌ماه قبل هم در خانه مادربزرگش كار می‌كرد.

همین كافی بود تا مأموران 20اردیبهشت‌ماه مرد آشنا را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر كنند. هرچند او در ابتدا به داستانسرایی پرداخت و سعی داشت خود را بی‌گناه جلوه دهد اما وقتی با فیلم‌های ضبط شده روبه‌رو شد چاره‌ای جز اقرار ندید. او در بازجویی‌ها گفت: 2سالی می‌شد كه برای نوه پیرزن كار كاشیكاری می‌كردم. از چند وقت پیش بدهی بالا آوردم و مجبور بودم به‌خاطر شرایطی كه داشتم از دوستان و آشنایان پول قرض بگیرم. شرایط سختی داشتم تا اینكه یك شب در مغازه ماهی فروشی دوستم مشغول مصرف مواد بودیم كه فكر دزدی به سرمان زد. هم من وهم 2دوست دیگرم نیاز شدیدی به پول داشتیم و همین باعث شد كه من پیشنهاد سرقت از خانه پیرزن را مطرح كنم.

وی افزود: فكر كنم تحت‌تأثیر مواد قرار گرفته بودیم كه این نقشه را طراحی كردیم. با خودمان گفتیم تنها راهی كه می‌شود یك شبه به پول رسید سرقت است. چون می‌دانستم كسی در خانه زن تنها نیست برای سرقت دست به‌كار شدیم، از طرفی برای مدت كوتاهی در خانه پیرزن كاركرده بودم و موقعیت آنجا را خوب می‌دانستم.

دزد جوان ادامه داد: اگر یك درصد هم فكر می‌كردم پیرزن داخل خانه است هرگز وارد آنجا نمی‌شدیم. ماحتی برای اطمینان چندبار زنگ خانه را به صدا در‌آوردیم و وقتی مطمئن شدیم كسی نیست از بالای دیوار وارد حیاط خانه شدیم اما پس از ورود به خانه ناگهان با پیرزن روبه‌رو شدیم كه او با دیدن ما بیهوش شد و چون نمی‌خواستیم لو برویم به سرعت اقدام به سرقت دلارها و وسایل با ارزش كردیم.

پس از اقرار این سارق، 2همدست دیگر وی دستگیر شدند و هر سه نفر با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند تا در تحقیقات راز سرقت‌های احتمالی دیگر آنها فاش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha