معاون اول رئیس‌جمهوری طرح تحول سلامت را یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم عنوان کرد.

طرح تحول سلامت کلیدی ترین دستاورد دولت است

سلامت نیوز: معاون اول رئیس‌جمهوری طرح تحول سلامت را یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم عنوان کرد.

به گزارش مهر ، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در مراسم معرفی دستاوردهای دارویی دولت یازدهم اظهار داشت: یکی از گمشده‌های بزرگ اقتصاد ایران بهره‌وری است.

وی با اعلام اینکه در خیلی از کشورهای جهان سهم عمده‌ای از رشد اقتصادی ناشی از افزایش بهره‌وری است، گفت: متاسفانه کشور ما بدترین وضعیت بهره‌وری را دارد، به طوری که از برنامه سوم همواره ذکر شده که ۳۳ درصد رشد اقتصادی می‌بایست از بهره‌وری باشد در حالی که این عدد در حد صفر باقی مانده است.

جهانگیری با اشاره به سند چشم‌انداز که رشد ۸ درصدی را تعریف کرده است، گفت: قرار است ۲.۵ واحد از این رشد ۸ درصدی متعلق به بهره‌وری باشد.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه بیماری مزمن بهره‌وری باید از اقتصاد ایران برچیده شود، تصریح کرد: برای خروج از این وضعیت نیازمند برنامه و هدف‌گذاری برای رسیدن به بهره‌وری هستیم.

وی در ادامه به صنعت دارویی کشور اشاره کرد و گفت: کیفیت و قیمت اصلی‌ترین موضوعاتی هستند که برای ورود کالاهای ایرانی به بازارهای بین‌المللی می‌بایست مورد توجه قرار گیرند.

جهانگیری از طرح تحول سلامت به عنوان مهمترین و کلیدی‌ترین دستاورد بزرگ دولت یازدهم نام برد و افزود: مگر فراموش کرده‌ایم که قبلا از دولت یازدهم در حوزه سلامت چه وضعیتی داشتیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اعلام اینکه حتما ایرادها و اشکالاتی به طرح تحول سلامت وارد است که باید اصلاح شود، ادامه داد: تولید هر ماه دو قلم دارو برای کشور یک افتخار است.

وی با اشاره به توانمندی‌های محققان و دانشمندان حوزه صنعت دارویی کشور تاکید کرد: می‌بایست در کنار هر دانشگاه یک مرکز رشد داشته باشیم تا ایده‌ها به محصول تبدیل شود.

جهانگیری همچنین بر حمایت از بخش خصوصی در صنعت دارو تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی قادر است مسئولیت تولیدات را بردوش بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha