خوردن بر اساس فصول، نه تنها برای این کره خاکی بهتر است، بلکه به نفع جیب‌‌تان هم رفتار می‌کنید. در اینجا می‌خواهیم در مورد موادی صحبت کنیم که یهتر است در فصل تابستان آن‌ها را مصرف نکنید.

۸ ماده غذایی که نباید در تابستان مصرف کنید

سلامت نیوز: خوردن بر اساس فصول، نه تنها برای این کره خاکی بهتر است، بلکه به نفع جیب‌‌تان هم رفتار می‌کنید.

به گزارش سلامت نیوز در اینجا می‌خواهیم در مورد مواد غذایی صحبت کنیم که یهتر است در فصل تابستان آن‌ها را مصرف نکنید.

مرکبات : شاید بتوانید یک سری از مرکباتی که در انبارها بوده‌اند را پیدا کنید، ولی بیشتر مرکبات به هوای سرد برای رشد و به ثمر رسیدن نیاز دارند.


Citrus

 

سیب زمینی شیرین : سیب زمینی شیرین در پاییز برداشت می‌شود و شاید انوع محلی آن را بتوانید تا بهار هم پیدا کنید. اما با شروع فصل گرما دیگر خبری از سیب زمینی شیرین نیست و اگر هم چیزی به نام سیب زمینی شیرین پیدا کردید، احتما از چین وارد شده است.

Sweet potato fries

 

گوشت گاو :واقعیت این است که بیف یا گوشت گاو دمای بدن شما را بالا می‌برد. موادی که پروتئین و چربی زیادی دارند، در هنگام هضم گرمای زیادی را تولید می‌کنند. آن‌ها به کندی از دستگاه گوارش‌تان عبور می‌کنند و باعث می‌شوند که انرژی بیشتری را مصرف کنید.

Beef

 

 

انار :همان‌طور که می‌دانید انار برای فصل پاییز است. اگر در فصول دیگر آن را را دیدید، مطمئن باشید از کشورهای دیگر مثل شیلی وارد شده است. به جای انار از میوه‌های آبدار وطنی مثل هلو و شلیل استفاده کنید.

Pomegranate


 

چای و قهوه :نوشیدنی‌های مورد علاقه شما در اول صبح، ادرارآور هستند. پس شاید راه خیلی مناسبی نباشد تا یک روز گرم را با آن آغاز کنید. خوردن نوشیدنی‌های ادرارآور باعث می‌شود بیشتر دستشویی بروید و آب و نمک بیشتری از دست بدهید و در نتیجه بدن‌تان کم آب شود. سعی کنید از آب میوه‌های تازه استفاده کنید.

Coffee and tea

 

 

بلغور جو : کربوهیدرات‌های پیچیده مثل بلغور جو و برنج قهوه‌ای و گندم پروتئین زیادی دارند. هضم حبوبات برای بدن شما دشوار است و این فعالیت بیشتر برای هضم باعث می‌شود دمای بدن‌تا بالا رود.

 Oatmeal

 

 

مارچوبه :مارچوبه یک محصول بهاری است و اگر در دیگر فصل‌های سال هم پیدا شود، مطمئنا بهترین نوع آن نیست. شاید در اوایل تابستان بتوانید آن را پیدا کنید، اما طعم خوبی نخواهند داشت. می‌توانید به جای مارچوبه از نخودفرنگی یا لوبیا سبز استفاده کنید.

 

Asparagus

 

صدف : غذاهای دریایی هم همانند میوه‌ها فصل‌های خاص خود را برای مصرف دارند. در زمان‌های تخم‌ریزی حیوانات دریایی مثل صدف‌ها که در تابستان است، بهتر است از این غذاها استفاده نکنید. شکار و مصرف آن‌ها در زمان تخم‌ریزی می‌تواند جمعیت آن‌ها را به خطر بیاندازد. همچنین طعم و مزه‌ آن‌ها هم فرق خواهد داشت


Shellfish

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha