طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از ۲۲ خرداد آغاز می‌شود.

آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از ۲۲ خرداد

سلامت نیوز: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از ۲۲ خرداد آغاز می‌شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایلنا، جلسه ستاد هماهنگی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال تحصیلی ۹۶-۹۵ با حضور چهاربند مدیرکل، حمیدی معاون آموزش ابتدایی، پرویزی دبیرستاد و رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، مسؤول سنجش شهر تهران و مسؤولین دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهیدبهشتی در دفتر مدیر کل آموزش و پرورش تهران برگزار گردید.

 مطابق مصوبات این جلسه، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در پایگاه‌های مجری طرح سنجش روز شنبه مورخ ۹۵/۳/۲۲ در ۴۸ پایگاه اولیه واقع در آموزش و پرورش مناطق ۱۹ گانه شهر تهران آغاز می‌شود.

 بر اساس این گزارش نوآموز پس از ثبت نام اولیه در مدرسه ابتدایی و ثبت اطلاعات وی در سامانه الکترونیکی سنجش و اخذ نوبت، در روز مقرر به پایگاه سنجش مورد نظر مراجعه نموده و پس از پرداخت وجه از طریق پایانه فروش در دفتر مسؤول پایگاه به سمت محل استقرار منشی پایگاه هدایت شده که جهت بررسی اطلاعات درج شده در سامانه الکترونیکی سنجش و سپس اخذ برگه معاینات غربالگری به منظور ارزیابی جسمانی و ذهنی به اتاق آزماینده بینایی و آزماینده شنوایی و آزماینده آمادگی تحصیلی و پزشک در صورت استقرار در پایگاه هدایت می‌شود و پس از انجام مراحل ارزیابی و مراجعه مجدد والدین به منشی، وی نسبت به تکمیل اطلاعات حاصل از ارزیابی، درسامانه اقدام می‌نماید.

همچنین در پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی-درمانی جهت معاینات بالینی توسط پزشک، راهنمایی می‌شوند. نوآموزانی که در مراحل اولیه ارزیابی مشکوک به مشکلات بینایی، شنوایی و یا آمادگی تحصیلی باشند می‌بایست به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شده و پس از ارزیابی تخصصی آمادگی تحصیلی نتایج مربوطه در سامانه درج شود. همچنین پس از ارزیابی تخصصی بینایی و شنوایی نتایج آن در برگه تخصصی مربوطه ثبت شده و به اولیاء جهت تحویل به منشی پایگاه اولیه جهت ثبت در سامانه سنجش ارائه می‌شود. در انتها برگه تأییدیه سنجش نوآموز به اولیاء داده می‌شود تا به مدرسه تحویل نمایند.

پرویزی دبیر ستاد سنجش نیز با ذکر این مطلب که شرایط لازم فراهم گردیده است و اولیا محترم جهت سنجش نوآموزان خود هیچگونه دغدغه‌ای نخواهند داشت و در وقت مقرر و طبق نوبت‌دهی به پایگاه مراجعه نمایند بیان نمودند: که جهت نوآموزانی که به هر دلیل نتوانند در روز مقرر به پایگاه سنجش مراجعه نمایند، در زمان ممکن به پایگاه مراجعه کرده و پس از لغو نوبت قبلی مجدد جهت نوبت‌گیری به مدرسه مراجعه نمایند. وی جای دهی مناسب آموزش را از بزرگترین اهداف این طرح خواند و عملکرد شهر تهران را در سال گذشته با توجه به ارزیابی به عمل آمده مطلوب عنوان نمودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha