رئیس کل نظام پرستاری کشور گفت: نظام پرستاری ایران در میان 120 کشور دنیا رتبه 14 را دارد که به دنبال ارتقاء این رتبه هستیم.

رتبه 14 نظام پرستاری ایران در میان 120 کشور دنیا

سلامت نیوز: رئیس کل نظام پرستاری کشور گفت: نظام پرستاری ایران در میان 120 کشور دنیا رتبه 14 را دارد که به دنبال ارتقاء این رتبه هستیم.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از فارس، دکتر علی محمد آدابی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به شمار پرستاران کشور، اظهار کرد: 150 هزار نفر در زیر مجموعه نظام پرستاری زیر نظر 118 هیأت مدیره در کل کشور فعالیت دارند.

وی برگزاری انتخابات را از ثمرات انقلاب اسلامی ایران بر شمرد و گفت: هر چهار سال یکبار در نظام پرستاری انتخابات صورت می‌گیرد و پرستاران نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران با بیان اینکه پرستاران در تمام دنیا نقش موثری در تامین سلامت جامعه دارند، بیان کرد: پرستاران از جمله اقشاری هستند که در مقابل خدماتی که به جامعه ارائه می‌کنند، توقعی ندارند و به همین دلیل بیش از پیش مورد اعتماد مردم هستند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب سطح و جایگاه پرستاران ارتقاء یافت، عنوان کرد: پرستاران همواره به صورت صادقانه توانمندی خود را در اختیار دیگران می‌گذارند و علاقمند هستند که در انجام خدمت رسانی مانعی مقابلشان وجود نداشته باشد.

آدابی با تاکید براینکه در چند سال اخیر رویکرد وزارت بهداشت نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: فرهنگ پزشک سالاری در کشور با رشد قابل ملاحظه‌ای رو به پیشرفت است.

وی با اشاره به مشکلاتی که پیش روی پرستاران کشور قرار گرفته است، بیان کرد: نگاه جنسیتی به پرستاران مانع از رشد و پیشرفت در این رشته شده است.

رئیس کل نظام پرستاری کشور با بیان اینکه نظام پزشک سالار می‌خواهد پرستار مطیع محض باشد، عنوان کرد: این اتفاق در حالی در کشور ما رخ می‌دهد که در سایر نقاط دنیا به دنبال بالا بردن اعتماد به نفس پرستاران هستند ولی متاسفانه در کشور ما تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که کسی به سمت و سوی این رشته قدم نگذارد.

آدابی با بیان اینکه باید پرستار خانم و آقا را با هم داشته باشیم، تصریح کرد: بسیاری از بیماران می‌خواهند پرستار همجنس خودشان بر بالین آنان حضور پیدا کند.

وی با تاکید براینکه در سایر نقاط دنیا نگاه به پرستار با نوع نگاه ایران متفاوت است، گفت: در کشورهای دیگر دنیا پرستار به عنوان فردی متخصص است ولی در کشور ما پرستار را در سطحی می‌بینند که باید پانسمان بیمار را عوض کند و فشار خون بیمار را بگیرد که این نوع نگاه به جایگاه پرستاران ضربه می‌زند.

مدیرکل نظام پرستاری کشور با اشاره به رتبه نظام پرستاری ایران در میان 120 کشور دنیا،‌ بیان کرد: ایران رتبه 14 را در دنیا دارد که به دنبال ارتقاء این رتبه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به اجرای طرح نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح نه تنها کمک به بیماران نشده است بلکه به رقم درآمد پزشکان افزوده شده است و اکنون پزشکان به گونه‌ای پیش رفتند که در حال تبدیل شدن به یک طبقه جدید هستند و زمانی که یک طبقه جدید در جامعه ایجاد شود مردم باید فشار آن را تحمل کنند.

 آدابی با بیان اینکه درآمدهای پزشکان با اجرای طرح سلامت نجومی شده است، تصریح کرد: این مسئله موجب نگرانی مردم شده است و خطرات بسیاری را برای جامعه به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان تجارتخانه پزشکان شده است، گفت: اگر در این وزارتخانه کار تجارت صورت می‌گیرد باید پزشکان دوره مکاسب را بگذرانند.

رئیس کل نظام پرستاری کشور با بیان اینکه پزشکان به دنبال ورود به عرصه سیاست هستند، خاطرنشان کرد: در حالی که تنها دو درصد کشور را پزشکان تشکیل می‌دهند در دوره پیشین 35 نماینده از جامعه پزشکان به مجلس شورای اسلامی راه یافتند و در حالی که در این دوره دنبال ورود بیش از 60 پزشک به مجلس شورای اسلامی بودند تنها 15 نماینده از جامعه پزشکی به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha